Auto

INS: Românii au înmatriculat în T1 cu 25% mai multe motociclete şi mopede noi, dar numărul de autoturisme a scăzut cu 22%, iar cel de autobuze şi microbuze cu 76%; la vehiculele noi de marfă scăderea a fost de 20%

INS:  Românii au înmatriculat în T1 cu 25% mai multe...

Autor: Roxana Rosu

05.05.2020, 10:32 96

Înmatriculările de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 7% în trimestrul I 2020 faţă de perioada similară a anului trecut, în timp ce la maşinile pentru transportul mărfurilor scăderea a fost de 5,4%, arată datele INS.

În schimb, raportând doar autovehiculele noi, scăderea pe segmentul de pasageri a fost de 22%, iar pe cel de marfă de 20%.

În total, în primele trei luni ale anului au fost înmatriculate 138.996 vehicule pentru transportul pasagerilor, din care 29.043 noi, şi 27.251 de maşini pentru marfă, din care 8.744 noi.

În ceea ce priveşte autoturismele, românii au înmatriculat 136.059 maşini din această categorie, în scădere cu 7%. Din volumul total, doar 27980 au fost autoturisme noi, cu 21% mai puţine decât în primul trimestru din 2019.

Potrivit INS, a crescut numărul de mopede ṣi motociclete cu 13,4%, dar pe segmentele de autobuze ṣi microbuze scăderea a fost de 56%.

Raportat doar la autovehicule noi, creşterea de la mopede ṣi motociclete a fost de 25,5%, iar scăderea de autobuze ṣi microbuze de 76%.

În ceea ce priveṣte înmatriculările de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate scăderi la toate categoriile: la categoria autotractoare cu 16,3%, la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 4,0%  ṣi la categoria remorci ṣi semiremorci cu 3,5%.

Raportând doar autovehiculele noi, primul trimestru a adus de asemenea scăderi pe toate categoriile, respectiv cu 46,4% la categoria autotractoare, cu 19,8% la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) ṣi cu 11,6% la categoria remorci ṣi semiremorci.

Faţă de trimestrul IV 2019, în trimestrul I 2020 înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat scădere cu 11% la vehiculele pentru transportul pasagerilor, iar înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor s-au menţinut la acelaşi nivel.

Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulaţie, cuprindeau, la sfârşitul trimestrului I 2020, în proporţie de 53,1%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 şi în proporţie de 13,3%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.

Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deţinută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,2%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 26,0% au fost clasificate în norma Euro 3 iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 33,3% au fost clasificate Non-Euro.

Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporṭie de 31,3%, cele conforme cu norma Euro 5 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporṭie de 33,4%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 28,2% au fost clasificate în norma Non-Euro.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO