Auto

Întârzieri de 370 de minute la trenurile ce trebuie să ajungă în Gara de Nord. Pasagerii pot solicita returnarea banilor pentru cursele anulate.

Întârzieri de 370 de minute la trenurile ce trebuie să...

Autor: Mirabela Tiron

26.01.2014, 14:09 587

Trenurile care trebuie să sosească în Gara de Nord, cea mai mare din ţară, raportează întârzieri şi de 370 de minute (peste şase ore), potrivit tabelei de mers a trenurilor afişată pe site-ul CFR Călători.

Aceasta este întârzierea afişată în dreptul trenului IR (InterRegio 1742) care trebuie să vină din Satu Mare via Teius-Braşov în Bucureşti. Ora la care trebuia să ajungă era 7.48. Toate trenurile afişate în rubrica sosiri vor ajunge cu întârziere.

Trenul InterRegio care vine din Salva via Deda-Braşov şi trebuia să ajungă în Gara de Nord la 8.15 are o întârziere de 360 de minute (şase ore).

Chiar şi pe ruta Constanţa-Bucureşti, pe linia în care statul a investit aproape un miliard de euro în modernizare, trenul InterRegio ce trebuia să ajungă în Gara de Nord la 11.20 are o întârziere de 170 de minute, mai arată informaţiile din tabela online, ce se actualizează la minut.

Trenul InterRegio din Sibiu cu destinaţia Gara de  Nord via Făgăraş are o întârziere de 200 de minute (ora la care trebuia să ajungă fiind 11.57), în timp ce trenul care vine de la Budapesta are o întârziere de 115 minute. Şi trenul care vin din Iaşi via Buzău şi trebuia să ajungă în Gara de Nord are o întârziere de 90 de minute în timp ce trenul care vine din Timişoara via Craiova a raportat o întârziere de 50 de minute, după cum arată datele de pe tabela online. Niciunul dintre aceste trenuri nu a ajuns până acum în Gara de Nord.

“Circulaţia feroviară la nivel naţional se desfăşoară în condiţii grele de iarnă. În centrul şi sudul ţării, din cauza condiţiilor meteo dificile “, au transmis oficialii CFR Călători.

Echipele de intervenţie desfăşoară operaţiuni de tăiere a copacilor şi remedierea a defecţiunilor survenite la linia de contact pe Valea Prahovei, între staţiile Valea Largă şi Comarnic, unde în cursul nopţii mai mulţi copaci s-au prăbuşit de pe versant în gabaritul căii ferate pe ambele fire de circulaţie, în momentul prăbuşirii fiind ruptă şi linia de contact. Începând cu ora 09.46 se circulă pe un singur fir, trenurile care au staţionat  în gările de pe traseu fiind tractate cu locomotivă Diesel, potrivit companiei.

“În aceste condiţii speciale de trafic dificil, în care vremea continuă să fie nefavorabilă îngreunând intervenţia echipelor feroviare, pentru trenurile aflate în staţionare s-au luat măsuri în vederea asigurării alimentării cu energie electrică pentru a fi menţinută căldura în trenuri şi posibilitatea de acces în sălile de aşteptare din gări”. 

Mai mult, a fost redus numărul garniturilor pe anumite tronsoane feroviare din zonele afectate pentru a se evita blocarea în parcurs, fiind menţinut în grafic un număr de trenuri adaptat  condiţiilor meteo nevaforabile, potrivit CFR Călători.

“Pasagerii care au achiziţionat bilete la trenurile anulate, vor fi redirecţionaţi către trenurile aflate în circulaţie conform graficului. Solicitările de restituire a contravalorii biletelor pentru perioada 24 - 27 ianuarie se vor derula astfel: se va restitui întreaga contravaloare a biletelor la solicitarea pasagerilor (pentru parcursul neefecutat) la trenurile care înregistrează întârzieri; în situaţia în care apar modificări în circulaţia trenurilor la care pasagerii au bilete valabile, se pot efectua călătorii la alte trenuri sau pe alte rute fără plata diferenţelor tarifare. De asemenea în situaţia anulării unui tren, pasagerii vor fi redirecţionaţi către alte trenuri care au aceleaşi destinaţii; în trenuri se pot cumpăra bilete la tariful de la casele de bilete, în situaţia în care pasagerii nu au timp să-şi cumpere din cauza modificărilor de circulaţie”, au transmis oficialii CFR Călători.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO