Auto

Într-o lume de plină de panică şi de ştiri legate de extinderea coronavirus, cea mai bună veste vine din economie, unde Dacia şi Ford au atins în septembrie 2020 cel mai mare volum producţie din istoria României: 57.846 de maşini, în creştere cu 56%

Într-o lume de plină de panică şi de ştiri legate de extinderea coronavirus, cea mai bună veste vine din economie, unde Dacia şi Ford au atins în septembrie 2020 cel mai mare volum producţie din istoria României: 57.846 de maşini, în creştere cu 56%

Autor: Bogdan Alecu

20.10.2020, 00:07 7863

Dacia şi Ford au livrat 57.846 de maşini în septembrie, în creştere cu 56% faţă de perioada similară a anului trecut, când erau asamblate 3.153 de unităţi, potrivit datelor Aso­ciaţiei Con­struc­torilor de Auto­mobile din Ro­mâ­nia (ACAROM). Acesta este cel mai mare volum rea­lizat vreodată în România în­tr-o singură lună.

Acest lucru a fost posibil în con­di­ţiile în care Dacia a revenit la un volum aproa­pe normal, de 1.300 de maşini pe zi (1.400 de maşini pe zi înainte de pandemie), iar Ford a ajuns la 1.000 de maşini EcoSport şi Puma. La începutul anului Ford încă accelera producţia SUV-ului Puma când a lovit pandemia şi a trimis uzina în şomaj tehnic. Dacă în lunile martie-aprilie-mai uzina de la Craiova trebuia să livreze la capacitate maximă, activi­tatea a fost înreruptă de pandemie.

Din total, 36.416 uni­tăţi au fost asam­blate la Dacia la Mio­veni, în creş­te­re cu 23% faţă de perioada simi­lară din 2019.

Christophe Dridi su­blinia că pentru a recupera vo­lumele, dincolo de tre­cerea la 1.300 de ma­şini pe zi se va lucra in­clusiv în zilele de sâmbătă - sep­tembrie fiind prima lună din 2020 cu producţie într-o zi de weekend.

În septembrie Dacia a înregistrat pentru prima dată o creştere a pro­ducţiei în 2020, după ce din ianuarie până în august scăderile au fost de cel puţin două cifre. Dacă în ianuarie şi februarie producţia a fost încetinită de intrarea târzie în producţie a SUV-ului Duster pe GPL, pentru ca din martie producţia să fie blocată de pandemie.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO