Auto

Investiţia de 1 mld. € pentru producţia Dacia din Maroc merge înainte

Jérôme Olive, directorul general al Automobile Dacia, spunea anul trecut că pentru Renault este mai eficient dacă zona de vest a Europei va fi acoperită de uzina din Maroc, iar cea de nord sau centrală de producţia din România, costurile fiind astfel mai scăzute decât în cazul în care toate maşinile s-ar produce la Mioveni

Jérôme Olive, directorul general al Automobile Dacia

Autor: Bogdan Alecu

27.02.2011, 23:35 54

Planurile Renault de a construi o nouă uzină Dacia la Tanger, înMaroc, nu sunt afectate de valul de proteste din regiunea Maghreb,investiţia de 1 miliard de euro fiind chiar accelerată, finalizareaacesteia fiind anunţată pentru 2013.

Mai mult, în graficul francezilor a apărut şi extinderea înAlgeria cu o nouă uzină care ar putea asambla automobile marcaDacia.

"Ca şi alte companii, şi Renault întâmpină câteva problemelogistice, în ceea ce priveşte livrările şi descărcările înporturile din câteva ţări, dar acest lucru se întâmplă frecvent înţările din regiune. Evenimentele recente nu schimbă angajamentulRenault în regiune. Renault este prezent şi vă rămâne prezent înMaroc, investiţiile şi proiectele companiei dezvoltându-se normal",au spus oficialii constructorului francez.

Declaraţiile oficialilor Renault vin în contextul în careregiunea Maghreb, care include ţările din nordul Africii, s-auconfruntat cu un val de violenţe şi proteste, cele mai violenteavând loc în Libia, dar şi în Egipt.

În Maroc, pe străzile capitalei Rabat au ieşit săptămâna trecutăaproximativ 10.000 de oameni pentru a cere o nouă constituţie şi ojustiţie independentă. Protestele au vizat şi corupţiaautorităţilor centrale, precum şi a televiziunii de stat şi s-auderulat atât în capitala statului african, cât şi în oraşe precumCasablanca, Marrakesh, Fes şi Tanger, unde au avut loc confruntăriîntre forţele de ordine şi manifestanţi.

În Maroc, uzina de la Tanger îşi va începe activitatea în 2012cu prima sa linie de producţie de 30 de vehicule pe oră. În 2013Renault va inaugura o a doua linie de producţie de 30 de vehiculepe oră, linie necesară pentru a răspunde previziunilor propriiprivind evoluţia volumelor pentru gama "entry", atât în Europa, câtşi Africa, Mexic sau Orientul Mijlociu.

Renault are în plan inclusiv o extindere în Africa de Nord,existând discuţii cu autorităţile din Algeria cu privire laconstrucţia la o nouă uzină auto, în care cel mai probabil vor fiasamblate modele care au la bază platforma Dacia Logan.

"În Algeria, Renault este în discuţii cu autorităţile locale înlegătură cu un proiect. Dacă guvernul algerian doreşte să dezvolteindustria auto locală, vrem să fim primii care răspund şi să neinstalăm acolo pentru a produce pentru piaţa locală", au spusoficialii constructorului francez. În Algeria au avut loc protestesporadice începând cu luna ianuarie împotriva preşedinteluluiAbdelaziz Bouteflika.

Potrivit Transparency International, la nivelul anului 2010indicele corupţiei din Maroc era de 3,4, în Algeria de 2,9, faţă de3,7 în România, pe o scară de la 0 la 10, zero fiind cel mai puţincorupt. Spre comparaţie, în Germania acesta este de 7,9, iar înFranţa de 6,8.

În condiţiile în care uzina Dacia de la Mioveni a ajuns lacapacitate maximă, cu şase modele şi 350.000 de autovehicule anual,următoarele două modele ce vor fi lansate de Dacia vor intra înproducţie la noua uzină din Maroc.

Jérôme Olive, directorul general al Automobile Dacia, spuneaanul trecut că pentru Renault este mai eficient dacă zona de vest aEuropei va fi acoperită de uzina din Maroc, iar cea de nord saucentrală de producţia din România, costurile fiind astfel maiscăzute decât în cazul în care toate maşinile s-ar produce laMioveni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO