Auto

Ionuţ Badiu, Mogo România – fintech pentru achiziţia de maşini second-hand: Am ajuns la afaceri de 64 mil. lei în 2022 şi continuăm creşterea. Avem peste 16.000 de clienţi acum, plus 13%

Ionuţ Badiu, director general al Mogo România: Portofoliul nostru actual cuprinde peste 16.000 de clienţi şi ne dorim să înregistrăm o creştere semnificativă anul acesta comparativ cu 2022. Momentan, majoritatea clienţilor, aproximativ 90% optează pentru credite auto, însă avem şi clienţi care optează pentru un credit de nevoi personale cu garanţie auto pentru a se bucura de mai multă libertate de mişcare.

Ionuţ Badiu, director general al Mogo România: Portofoliul nostru actual cuprinde peste 16.000 de clienţi şi ne dorim să înregistrăm o creştere semnificativă anul acesta comparativ cu 2022. Momentan, majoritatea clienţilor, aproximativ 90% optează pentru credite auto, însă avem şi clienţi care optează pentru un credit de nevoi personale cu garanţie auto pentru a se bucura de mai multă libertate de mişcare.

Autor: Ioana Nita

29.05.2023, 10:00 467

Valoarea creditelor acordate până acum de Mogo România se ridică la 95 milioane lei, majoritatea pentru achiziţia de maşini second-hand. Fintech-ul oferă şi credite auto cu garanţie sau leasing.

Mogo România, subsidiara locală a fintech-ului Eleving Group din Letonia, specializat în acordarea de finanţare pentru achiziţia de autoturisme second-hand, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 64 milioane lei (circa 13 mil. euro), cu 29% mai mare faţă de 2021, în condiţiile în care a reuşit să crească volumul de credite acordate. Prezent pe piaţa din România din 2017, Mogo a oferit până acum finanţare pentru peste 16.000 de autovehicule second-hand. Investiţia realizată până în prezent pentru demararea şi susţinerea operaţiunilor pe plan local totalizează 86 milioane lei.

„În ultimii trei ani am înregistrat o creştere medie anuală a cifrei de afaceri de 34%.“

 „În anul 2022, cifra de afaceri a crescut cu 29% faţă de anul 2021, atingând la finalul anului cifra de 64 milioane lei. Creşterea din 2022 a fost generată în mare parte de creşterea portofoliului de credite, astfel că am acordat credite noi în valoare de aproximativ 95 milioane lei. Portofoliul nostru actual cuprinde peste 16.000 de clienţi şi ne dorim să înregistrăm o creştere semnificativă anul acesta comparativ cu 2022. Momentan, majoritatea clienţilor, aproximativ 90% optează pentru credite auto, însă avem şi clienţi care optează pentru un credit de nevoi personale cu garanţie auto pentru a se bucura de mai multă libertate de mişcare“, a declarat într-un interviu pentru ZF Ionuţ Badiu, director general al Mogo România. Grupul Eleving a intrat pe piaţa din România în 2017, investiţia iniţială situându-se la 4,5 milioane lei sub forma unor prime de emisiune şi aport la capitalul social şi 2,3 milioane lei sub formă de împrumuturi. Ca urmare a creşterii volumului de vânzări pe piaţa locală, plus 80% faţă de 2017, a explicat el, grupul şi-a majorat investiţia în capitalul societăţii cu 25,1 milioane lei, iar până la finalul anului 2022, investiţia totală a ajuns la  86,2 milioane lei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO