Auto

Italienii de la Astaldi alături de Trancrad SRL vor proiecta şi executa cel mai scump tronson de autostradă din România, proiect în valoare de 1,06 mld euro pentru 37,4 kilometri, adică 28,5 mil euro/kilometru

Italienii de la Astaldi alături de Trancrad SRL vor...

Autor: Bogdan Alecu

12.05.2022, 16:55 569

Ca urmare a finalizării procesului de evaluare a ofertelor, CNAIR SA a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului pentru proiectarea şi execuţia secţiunii 3 a autostrăzii Sibiu – Piteşti, Cornetu – Tigveni.

Ofertantul desemnat câştigător este Asocierea WEBUILD SPA – TRANCRAD SRL, cu preţul de 5.323.767.251,00 Lei fără TVA. Astfel, cei 37,4 kilometri vor fi construiţi cu 1,06 miliarde de euro, sau cu 28,5 mil. euro kilometrul, fiind cel mai scump lot de până acum, dar care va fi şi cel mai dificil.

Contractul are o perioadă de proiectare ofertată conform factorului de evaluare de 12 luni şi o perioadă de execuţie de 45 de luni, astfel încât acesta ar trebui să fie dat în circulaţie undeva în 2027 dacă nu vor apărea probleme.

Tronsonul va include 95 de poduri şi pasaje, tunel cu două galerii independente, în lungime de 1.7 km/galerie, nod rutier Cornetu şi Nod rutier Văleni şi ecoduct în zona localităţii Călineşti

Semnarea contractului de achiziţie publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestaţii şi respectiv după soluţionarea contestaţilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

Autostrada Sibiu - Piteşti va avea o lungime de peste 122 de km, este împărţită în 5 loturi şi va lega Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Paneuropean.

Tot azi Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu şi directorul general al CNAIR, Cristian Pistol şi echipele tehnice verifică acum lucrările pe şantierul Secţiunii 5 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti (Piteşti-Curtea de Argeş).

Lucrările la această secţiune cu o lungime de 30,35 km au început în data de 1 septembrie 2021.

Valoarea contractului este de 1,710 miliarde de lei fără TVA iar finanţarea este asigurată prin fonduri Europene nerambursabile (POIM 2014-2021).

Acesta este construit tot de Astaldi (WEBUILD) SPA -ITALIA, contractul fiind semnat în mai 2020 cu termen de finalizare 20-25 iar stadiul fizic este de 9,2%.

Autostrada Sibiu - Piteşti, cu o lungime de peste 122 de km, este împărţită în 5 Secţiuni, dintre care 4 au deja contracte semnate:

Secţiunea 1: Sibiu – Boiţa (14,15 km), se află în execuţie şi are ca termen contractual de finalizare anul 2023.

Secţiunea 2: Boiţa – Cornetu (31,33 km), se află în faza de proiectare. Termenul contractual pentru finalizarea acestei secţiuni (parte a Tronsonului care traversează munţii) este 2027.

Secţiunea 4: Tigveni - Curtea de Argeş (9,86 km) se află în etapa de proiectare şi trebuie finalizată în anul 2027, potrivit contractului.

Secţiunea 5: Curtea de Argeş – Piteşti (30,35 km) este în faza de execuţie şi trebuie finalizată în anul 2025.

Autostrada Sibiu-Piteşti, parte a Coridorului 4 Paneuropean (Rin-Dunăre) va conecta Centrul şi Vestul României cu reţeaua europeană de autostrăzi.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO