Auto

Jucătorii din auto: Rabla a început târziu şi s-a terminat prea repede

Jucătorii din auto: Rabla a început târziu şi s-a...

Autor: Bogdan Alecu

02.08.2016, 00:05 534

Demararea târzie a programului Rabla, la mijlocul lunii iunie, faţă de aprilie în 2015, alături de epuizarea rapidă a tichetelor Remat afectează piaţa auto locală, în opinia jucătorilor din industrie, în contextul în care până acum s-au vândut cu 8.000 de maşini mai puţin decât anul trecut.

Bugetul programului Rabla pentru acest an a fost redus la 145 mil. lei, de la 220 mil. lei anul trecut, valoare care va per­mite casarea a 20.000 de maşini vechi, dacă prima de ca­sare se va menţine la 6.500 de lei sau aproximativ 1.500 de euro. Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) propune pentru 2016 şi un program Rabla Plus destinat achiziţiei de maşini electrice şi hibride, pentru care a alocat 75 de milioane de lei. Astfel, per total bugetul rămâne neschimbat faţă de anul trecut, doar că acum sunt susţinute direct maşinile cu emisii zero sau cu emisii reduse.

În condiţiile în care cele 13.000 de tichete emise în prima fază au fost epuizate în mai puţin de o lună, Ministerul Mediului a emis alte 4.000 prin suplimentarea bugetului. Pe de altă parte, din noul buget se alocă 20.000 de lei sau 4.500 de euro pentru achiziţia unui automobil electric, în timp ce pentru unul normal statul acordă 6.500 de lei, sau circa 1.500 de euro. În acelaşi timp, anul acesta prin pro­gram s-au vândut numai 17.000 de maşini, faţă de peste 25.000 de unităţi anul trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO