• Leu / EUR4.7556
  • Leu / GBP5.5125
  • Leu / USD4.2732
Auto

La revedere Dacia Logan, maşina de la Piteşti care a revoluţionat industria auto. Logan 2 intră pe ultima sută de metri

La revedere Dacia Logan, maşina de la Piteşti care a revoluţionat industria auto. Logan 2 intră pe ultima sută de metri

Autor: Bogdan Alecu

24 apr 2012 37036

Producţia actualei generaţii a modelului Logan se va opri definitiv în luna decembrie a acestui an, odată cu pornirea celei de-a doua generaţii, cunoscute până acum sub numele de "proiectul X52".

Lansarea lui Logan în iunie 2004 a reprezentat momentul în care România a ajuns pe harta europeană a centrelor de producţie auto, iar la opt ani de la acel moment Dacia a ajuns să aibă 8% din exporturile ţării, majoritatea către Europa de Vest, dar şi 3% din Produsul Intern Brut al României. Din 2004 Logan a ajuns să fie comercializat în întreaga lume atât sub brandul Dacia, cât şi Renault, Nissan sau Mahindra în India, fiind automobilul care a creat segmentul "low-cost" pe care niciun alt constructor auto nu a mai intrat.


Ce este "Loganizarea"?

Întrebarea anului: depăşeşte Dacia afacerile Petrom?


Proiectul X90, devenit ulterior Logan, a fost demarat în 1998 când Louis Schweitzer, directorul general al Renault de atunci, evoca ideea unui automobil simplu, fiabil, economic, pentru ţările emergente, de două ori mai ieftin decât un Renault Clio, modelul de clasă mică al constructorului francez.

Decizia de a proiecta şi produce maşina de 5.000 de dolari, devenită ulterior de 5.000 de euro, i-a determinat pe francezi să cumpere 51% din Automobile Dacia în 1999 pentru ca ulterior să ajungă la aproape 100%.

"Semnalul" lansării viitorului Logan 2, despre care francezii de la Renault nu au spus deocamdată mai nimic, este dat de modernizarea liniilor de producţie din cadrul uzinei de la Mioveni.

"Uzina de la Mioveni are în pregătire noi proiecte, vehicule şi organe mecanice. Pentru industrializarea acestor proiecte sunt prevăzute investiţii importante. Dintre lucrările în curs putem menţiona extinderea clădirii Presaj sau extinderea turnătoriei de aluminiu. Referitor la valoarea investiţiilor sau lansările de noi modele, acestea vor fi comunicate la momentul oportun", au declarat oficialii din cadrul Direcţiei de Comunicare a Automobile Dacia.

Potrivit declaraţiilor anterioare ale lui Jerome Stoll, directorul de vânzări al Renault, noul model Logan ar putea fi lansat pe piaţă la sfârşitul acestui an sau începutul anului viitor.

În cadrul Salonului Auto de la Geneva din primăvara acestui an, oficialii Renault nu au oferit detalii despre Logan 2, aceştia fiind "concentraţi" asupra monovolumului Dacia Lodgy, primul model din gamă care va fi produs exclusiv în afara României, la noua uzină din Tanger, Maroc.

În toamna acestui an, în cadrul Salonului de la Paris, Dacia va lansa noul Sandero facelift, versiunea restilizată a modelului de clasă mică, dar şi Dokker, un vehicul recreaţional care va fi asamblat tot în Maroc. În ceea ce priveşte Logan 2, oficialii Renault au spus doar că "va urma", fără să pre ci zeze momentul lansării. Vedeţi aici efectul Maroc asupra producţiei de la Mioveni.

Modelul Logan a fost lansat pe piaţă în anul 2004, iar Sandero se vinde în România din vara lui 2008.


Primul model care face trecerea la "noua generaţie" a modelelor Dacia este Lodgy, care are doar 55% din componente comune cu cele de pe platforma Logan. Spre comparaţie, SUV-ul Duster lansat în 2010 are aproximativ 70% din componente comune cu cele ale unui Sandero. În acest caz, viitoarea generaţie componente comune cu actualul model.

Principalele valute BNR - ieri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7556
Diferență: 0,1769
Ieri: 4.7550
Azi: 4.2732
Diferență: -1,2388
Ieri: 4.2719
Azi: 5.5125
Diferență: 3,5795
Ieri: 5.5278
Azi: 4.3243
Diferență: -0,6867
Ieri: 4.3002