Aşa cum Lexus se vrea o alternativă la Audi, BMW sau Mercedes-Benz, şi RX450h vrea să atragă clientul care doreşte altceva în afară de Q7, X5 sau ML. Iar dacă triada germană vine cu motoare diesel de ultimă generaţie, japonezii plusează cu tehnologia hibrid. Ce poate fi mai spectaculos decât să rulezi într-un RX în mod electric fără să consumi o picătură de benzină?
Când bateriile sunt încărcate, rulezi doar în mod electric, iar atunci când accelerezi sau depăşeşti pragul de 50 km/h se activează şi V6-le care livrează putere punţilor, în timp ce motorul electric spate dozează cuplul axului spate. În acelaşi timp, bateriile litiu-ion se încarcă din energia cinetică produsă de roţile faţă. Cel mai mult se reîncarcă acumulatorii pe frânare, atunci când niciun motor nu mai consumă, iar bateriile captează toată energia pe care o degajă roţile.
În ceea ce priveşte habitaclul Lexus RX450h este poate unul dintre cele mai confortabile SUV-uri de pe piaţă. Scaunele sunt mari şi confortabile, iar suspensia filtrează aproape toate denivelările. Sistemul audio este la nivelul segmentului, însă nu impresionează calitatea materialelor. Există inserţii de lemn, însă acestea intră în contrast puternic cu plasticul de calitate "Toyota", nu de slabă calitate, însă departe de ce vedem la concurenţa germană. În ceea ce priveşte computerul de bord, Lexus vine cu o "imitaţie" de mouse în locul unei rotiţe gen iDrive.
Lexus RX450h
Propulsie: hibrid, două motoare electrice de 167 CP, respectiv 68 CP plus V6 3,5i: 3.456 cmc, tracţiune integrală, transmisie automată de tip CVT, 300 CP la 6.000 rpm
Performanţe: 0-100 km/h 7,7 s, viteză maximă 235 km/h, consum mediu 6,3 l/100 km, emisii CO2 147 g/km.
Preţ: 65.500 euro cu TVA
Plus: consum scăzut, imagine, performanţe dinamice
Minus: anumite detalii de interior demne de o Toyota, nu de un Lexus
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels