Auto

Lexus RX450h: eleganţă electrizantă

Lexus RX450h: eleganţă electrizantă

Autor: Bogdan Alecu

22.04.2012, 19:17 966

Aşa cum Lexus se vrea o alternativă la Audi, BMW sau Mercedes-Benz, şi RX450h vrea să atragă clientul care do­reşte altceva în afară de Q7, X5 sau ML. Iar dacă triada ger­ma­nă vine cu motoare diesel de ultimă generaţie, ja­ponezii plusează cu tehnologia hibrid. Ce poate fi mai spectaculos decât să rulezi într-un RX în mod electric fără să consumi o picătură de benzină?

Pentru ca persoana de la volan să realizeze în ce tip de auto­mo­bil a luat loc turometrul i-a cedat locul unui ceas pe care vezi între ce rotaţii imaginabile ale motorului se încarcă ba­teriile litiu-ion. În zona inferioară rulează motoarele elec­trice faţă-spate, în a doua treime se regenerează acumulatorii, iar în ultima intră în forţă motorul pe benzină. Pentru a clarifica situaţia spunem de la început că maşina are trei motoare. Primul şi cel mai puternic este un V6 de 3,5 litri şi 250 CP, ajutat de două propulsoare electrice amplasate echilibrat, unul în faţă şi celălalt în spate.

Când bateriile sunt încărcate, rulezi doar în mod electric, iar atunci când accelerezi sau depăşeşti pragul de 50 km/h se activează şi V6-le care livrează putere punţilor, în timp ce mo­to­rul electric spate dozează cuplul axului spate. În acelaşi timp, bateriile litiu-ion se încarcă din energia cinetică produsă de roţile faţă. Cel mai mult se reîncarcă acumulatorii pe frâ­nare, atunci când niciun motor nu mai consumă, iar bateriile cap­tează toată energia pe care o degajă roţile.

În ceea ce pri­veş­te habitaclul Lexus RX450h este poate unul dintre cele mai confortabile SUV-uri de pe piaţă. Scaunele sunt mari şi con­fortabile, iar suspensia filtrează aproape toate deni­ve­lă­rile. Sis­temul audio este la nivelul seg­men­tului, însă nu im­pre­sio­nea­ză calitatea materialelor. Există inserţii de lemn, însă aces­tea intră în contrast puternic cu plasticul de calitate "To­yota", nu de slabă calitate, însă de­parte de ce vedem la con­cu­renţa germană. În ceea ce priveşte com­puterul de bord, Lexus vine cu o "imitaţie" de mouse în locul unei rotiţe gen iDrive.

Lexus RX450h

  • Propulsie: hibrid, două motoare electrice de 167 CP, respectiv 68 CP plus V6 3,5i: 3.456 cmc, tracţiune integrală, transmisie automată de tip CVT, 300 CP la 6.000 rpm

  • Performanţe: 0-100 km/h 7,7 s, viteză maximă 235 km/h, consum mediu 6,3 l/100 km, emisii CO2 147 g/km.

  • Preţ: 65.500 euro cu TVA

  • Plus: consum scăzut, imagine, performanţe dinamice

  • Minus: anumite detalii de interior demne de o Toyota, nu de un Lexus

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO