Auto

Magdalena Caramilea, Manager Sustenabilitate, Autonom: Avem circa 2% maşini electrice din flotă şi vrem să ajungem la 18% în 2025 şi în 2030 la peste 40%

ZF ESG Summit 2022: ESG, pilonul dezvoltării sustenabile

Magdalena Caramilea, Manager Sustenabilitate, Autonom:...

Autor: Ramona Cornea

18.05.2022, 14:15 172

Magdalena Caramilea, manager de sustenabilitate în cadrul companiei Autonom, afirmă că circa 2% din flota companiei este compusă din maşini electrice şi că ţinteşte să ajungă la 18% în 2025 şi în 2030 la peste 40%.

”Anul trecut am fost la un nivel de 40.000 de tone de emisii de dioxid carbon. Până în 2025 ne-am propus să reducem cu 25% emisiile medii ale flotei şi până în 2030 cu 51%. Pentru a face asta, ne vom concentra pe o tranziţie mai verde, nu ai cum altfel. Acum avem circa 2% maşini electrice din flotă şi vrem să ajungem la 18% în 2025 şi în 2030 la peste 40%”, a declarat Magdalena Caramilea în cadrul conferinţei ZF ESG Summit 2022: ESG, pilonul dezvoltării sustenabile.

Ce a mai declarat Magdalena Caramilea în cadrul conferinţei:

• Pentru noi este o noutate, noi ne-am gândit relativ recent să implementăm aceasta sustenabilitate, plecând de la ideea că este mai greu pentru o companie deja existentă să integreze acest concept. Ne-am dat seama că era totuşi uşor pentru că era foarte apropiat de ceea ce făceam deja. Ne-am gândit mai întâi ce putem face, ce putem face nou şi ce putem integra la nivel de business şi lucrurile au devenit simple.

• Anul trecut a fost introdusă poziţia de manager de sustenabilitate, pentru noi a apărut ca o oportunitate.

• Şi pentru noi este o situaţie delicată pentru că acţionăm în un sector sensibil, cel al mobilităţii. Anul trecut, când am început să conturăm strategia de sustenabilitate ne-am pus şi noi întrebarea cum vom arăta în 2030, dacă vom arăta într-un fel în 2030, dacă este nevoie să ne schimbăm modelul de business. Din fericire, avem două atuuri, un mindset de evoluţie continuă şi o agilitate care ne permite să ne adaptăm rapid.

• Este clar că trendul viitor este această direcţie de mobilitate, nu neapărat de proprietate, leasingul operaţional are un mare avantaj din acest punct de vedere şi atunci era nevoia să facem doar mici ajustări în termen de tranziţia flotei. Pe asta ne concentrăm acum în principal. Ne-am dat seama în momentul în care am calculat amprenta de carbon că avem şi nu avem un control. Doar 1% din amprenta de carbon a companiei este realizată de noi, de maşinile conduse de angajaţi, iar 99% din amprenta totală a companiei este indirectă, este făcută de clienţii care conduc maşinile emise de noi.

• Începem să vorbim din ce în ce mai mult despre impact. Dacă până acum vorbeam despre profit, despre alte lucruri mult mai concrete, acum începem să vorbim despre impactul asupra mediului, impactul social, avem o preocupare mult mai mare pentru wellbeing.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO