Auto

Mai bine cumperi o maşină nouă: Un automobil cumpărat „pe piese” poate costa dublu sau triplu faţă de preţul din showroom

Mai bine cumperi o maşină nouă: Un automobil cumpărat...

Autor: Bogdan Alecu

22.10.2014, 17:15 1584

Un automobil este alcătuit din cel puţin 14.000 şi poate ajunge chiar să aibă mai bine de 20.000 – 30.000 de componente, în funcţie de model, versiune, şi echipare. Indiferent că este în discuţie un model Dacia sau unul de import, „pe componente” un autoturism poate costa dublu sau chiar triplu dacă este achiziţionat „pe componente”, la care se adaugă costul de manoperă şi operaţiunea de vopsire a caroseriei, care poate ajunge şi la 2.000 de euro.

Luând în calcul numai 100 din cele câteva mii de componente ale unui automobil Dacia Logan 1,5 dCi s-a ajuns la un cost de 11.000 de euro pentru piese, fără a lua în calcul caroseria sau blocul motor, ambreiaj şi cutie de viteze. Adăugând şi acestea, costul maşinii în service ar trece de 24.000 de euro, în condiţiile în care maşina porneşte de la 9.800 de euro.

„Dacă un automobil a suferit o daună frontală, în urma căruia trebuie intervenit asupra motorului, casetei de direcţie şi înlocuirea planşei de bord alături de airbaguri deja se discută despre o daună totală deoarece reparaţia ar costa aproape sau chiar peste valoarea maşinii întregi”, a spus şeful de service al unui dealer din Capitală.

Potrivit siteului unui dealer Dacia din Capitală, printre cele mai scumpe componente ale unui Logan se numără cablajul pentru planşa de bord, care ajunge la aproape 1.100 de euro, sistemul de aer condiţionat, aproape 1.000 de euro şi caseta de direcţie, circa 600 de euro.Motorul diesel 1,5 dCi ar costa inclusiv cu turbina circa 5.000 – 6.000 de euro, potrivit estimărilor ZF, în timp ce cutia de viteze are un cost de aproximativ 1.500 – 2.000 de euro.

În cazul unui model de import de clasă mică, cu un preţ de sub 15.000 de euro, o planşă de bord poate costa chiar şi 3.000 – 4.000 de euro, o cutie de viteze cu 5 trepte 2.500 de euro, iar o casetă de direcţie 1.500 de euro.

Diferenţa de preţ între maşina „asamblată” în service şi cea din showroom este şi faptul că la fiecare piesă se adaugă un cost logistic suplimentar dar şi un adaos comercial, dealerii înregistrând din acest motiv un profit mai mare din activitatea de service şi vânzări de componente decât din vânzarea de maşini.  

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO