Fabrica din Sebeş, unde Daimler produce unele dintre cele mai avansate cutii de viteze din lume, va deveni „neutră“ din punctul de vedere al emisiilor în următorii doi ani. Acest lucru înseamnă că transmisiile produse acolo vor fi livrate utilizând transportul feroviar, iar componentele necesare vor fi livrate tot cu trenul. În ciuda vitezei medii de sub 20 km/h pentru trenurile de marfă, capacitatea foarte mare de transport compensează.
„Sebeş are ambiţia de a deveni neutră din punct de vedere CO2 cel târziu în 2022 aşa cum vor fi toate fabricile noastre. Prima a fost uzina din Sindelfingen, Germania, şi ulterior exemplul va fi urmat de toate unităţile de producţie. Prima întrebare are legătură cu energia electrică - de unde provine aceasta, trebuie să provină din surse regenerabile. Mai înseamnă şi transport feroviar. Noi cerem acum conexiuni feroviare pentru fabrica din Sebeş pentru a îmbunătăţi logistica“, a spus Martin Schulz, CEO al Mercedes-Benz România.
Subsidiara Daimler în România, Star Assembly, a început oficial în februarie 2019 producţia cutiei de viteze automate cu dublu ambreiaj cu opt trepte în urma unei investiţii de 250 mil. euro. Aceasta se adaugă celei de 300 mil. euro demarată în 2013 la Sebeş, când a fost lansată în producţie cutia automată cu nouă trepte.
În timp ce toată Europa mizează tot mai puternic pe transportul feroviar, în România încă se promit cioturi de autostradă, bucăţi care mai mult înrăutăţesc traficul deoarece cresc viteza pe tronsoane scurte, ceea ce duce la aglomerări în punctele următoare.
Spre exemplu, potrivit celor mai recente date, s-au reparat capital sub 500 km de cale ferată între 1990 şi 2020, în condiţiile în care doar în 1989 au fost reparaţi capital circa 600 km.