Auto

Mărturia unui bucureştean originar din Alexandria: De sărbători fac şi cinci ore de la Bucureşti la Alexandria din cauza „centrului de agrement” din Mihăileşti

Mărturia unui bucureştean originar din Alexandria: De...

Autor: Bogdan Alecu

04.01.2017, 12:10 7219

Lipsa unei centuri ocolitoare în Mihăileşti, Giurgiu, care deşi trebuia construită pe fonduri europene încă din 2011 însă a fost amânată inexplicabil mai bine de şase ani, duce la formarea unor coloane de maşini pe zeci de kilometri, aglomeraţie ce rivalizează cu cea de pe DN1. Lucrările au demarat într-un final anul trecut, tot pe fonduri europene, însă cu toate că este vorba de un drum de puţin peste 3 km, în şase luni lucrările au evoluat cu numai 4%, iar procentul reprezintă doar operaţiuni de pregătire, nu construcţie propriu-zisă.

Din cauza faptului că de-a lungul drumului naţional în localitatea Mihăileşti s-a dezvoltat un adevărat „centru comercial” cu restaurante, terase şi magazine traficul pietonal de pe o parte pe cealaltă a drumului a crescut şi odată cu acesta a scăzut şi viteza de deplasare a maşinilor din cauza pietonilor care traversează inclusiv prin locuri nepermise.

„Reacţionez urmare a articolului scris despre situaţia traficului pe DN 6, Bucureşti -Alexandria. Sunt originară din Alexandria şi parcurg, de peste  20 ani,  acest drum în maşină, (o data la câteva luni, părinţii mei fiind încă acolo, eu stabilită în Bucureşti). Am prins în trafic timpi de  întoarcere record spre Bucureşti,  de peste 4-5 ore (în prima zi după Paşte), asta întâmplându-se deja de acum 8-9 ani. Nicio măsură de fluidizare în acest interval. Am sunat de câteva ori la Poliţia rutieră Giurgiu sau Teleorman (în funcţie de locul în care eram prinsă în blocaj). Ofiţerii de serviciu nu erau informaţi în timp real de blocajele create, nu ştiau dacă sunt accidente sau alte cauze”, spune Magda S, unul dintre cei care parcurg des acest drum. Ea spune că „nodul gordian al tuturor blocajelor este trecerea de pietoni din centrul localităţii Mihăileşti. Am traversat de atâtea ori prin ambuteiaje cumplite această localitate încât, sincer, ţinând cont de detaliile remarcate de fiecare data, nu mă înşel când spun asta. Restul ţine de teoria fluxurilor ambuteiajelor, care pot da efecte şi la zeci de kilometri”. Ea spune că una din soluţiile rapide (având în vedere că a durat 6 luni pentru numai 4% din proiectul construcţiei celor 3 km de centură) ar fi construcţia unei pasarele pentru a permite eliminarea trecerii de pietoni, după modelul pasarelelor construite pe DN1. „Este o singură trecere de pietoni în localitatea Mihăileşti care formează tot acest blocaj, din cauza faptului că este în centrul localităţii, iar localnicii traversează neîntrerupt de pe o parte în alta, de la un butic la altul sau spre/dinspre o zonă tip parc, de agrement, de pe partea şoselei unde se afla Casa de Cultură.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO