Auto

Maşinile cu motoare electrice au ajuns spre 3% în 2018. Care sunt cele mai bine vândute mărci

Maşinile cu motoare electrice au ajuns spre 3% în 2018....

Autor: Bogdan Alecu

31.12.2018, 12:17 2851

Vânzările de maşini electrice, hibride şi hibride plug-in au "explodat în 2018 datorită programului "Rabla Plus" prin care Ministerul Mediului prin Administraţia Fondului pentru Mediu a oferit 10.000 de euro pentru o electrică şi 4.500 de euro pentru un hibrid.

În cazul maşinilor electrice şi hibrid plug-in, cel mai bine vândut brand a fost Volkswagen, cu 237 de unităţi în primele 11 luni din 2018, de cinci ori mai multe decât în anul anterior. Pe locul secund se află BMW, cu vânzări puternic susţinute de i3, cu un total de 158 de maşini, în creştere cu 20% faţă de 11 luni din 2017. Pe locul trei este smart, cu 111 maşini, iar pe locul patru este Renault cu 76 de maşini.

De partea cealaltă, în cazul hibridelor "clasice", Toyota domină fără drept de apel. Brandul nipon a livrat în primele 11 luni aproape 1.800 de maşini hibride, în creştere cu 60%. La mare distanţă, pe locul doi, este Lexus, cu 124 de maşini, iar pe locul trei este Ford cu Mondeo Hybrid, cu 61 de maşini, faţă de numai patru în 2017.

Chiar dacă volumele sunt încă destul de mici (în raport cu celelalte două categorii de combustibili), creşterea înregistrată în acest an pe segmentul celor electrice (integral electrice şi cele plug-in) este una semnificativă , de 124,1% (847 unităţi în 2018 faţă de doar 378 unităţi în 2017 adică, de cca. 2,2 ori mai multe comparativ cu 2017), în timp ce, pentru cele hibride, care au şi un volum mai mare (3.169 unităţi în 2018, faţă de 1.980 unităţi în 2017), se înregistrează o creştere de ă60,1%.

"Suţinerea de care se bucură pe plan local autovehiculele electrice (integral şi plug-in), face ca România să înregistreze în acest an cea mai mare creştere procentuală din UE la aceasta categorie de autovehicule cu emisii zero sau reduse", au spus oficialii APIA.

Vânzările de autovehicule au urcat în noiembrie la un total de 18.240 unităţi, fiind cea mai bună lună noiembrie din ultimii 10 ani, cu 23,3% mai mult decât în luna similară a anului anterior, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Ca urmare, după 11 luni din acest an, volumul total al livrărilor de autovehicule ajunge la 171.345 unităţi, cu 20,4% mai mult decât în perioada similară a anului trecut, acesta fiind şi cel mai mare volum al vânzărilor de automobile înregistrat în primele 11 luni în ultimii 10 ani - în 2009, primul an al recesiunii economice, se înregistrau în aceasta perioadă doar 138.104 unităţi. La acea vreme vânzările scadeau cu peste 50% iar dealerii vindeau chiar şi în pierdere maşinile aflate pe stoc pentru a-şi putea susţine businessul.

In continuare, în România, achiziţiile de autovehicule sunt realizate, în principal, de către persoanele juridice, care acoperă 60% din totalul achiziţiilor de autoturisme înregistrate în primele 11 luni ale acestui an. Este, însă, de remarcat faptul că numărul de autoturisme achiziţionate de către persoanele fizice în aceste prime 11 luni din 2018 (58.107 unităţi), este cu 41,1% mai mare decât cel aferent perioadei similare de anul trecut - 41.184 unităţi.

 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO