Automobilele produse în România de Dacia şi Ford au înregistrat scăderi ale vânzărilor sau coborâri în topul segmentelor pe care sunt prezente, în contextul în care niciunul dintre cei doi constructori nu a mai lansat niciun model nou de la finalul anului 2013, când a intrat în producţie Duster facelift.
Rezultatele raportate de Duster, Sandero, Logan sau B-Max pe pieţele europene încep să se vadă şi într-un declin al exporturilor de 2,1% în perioada ianuarie-aprilie 2015 faţă de acelaşi interval din 2014.
Dintre cele patru modele asamblate în România cel mai mare declin a fost punctat de Ford B-Max. Cu toate că şi-a menţinut locul patru în segmentul monovolumelor mici, B-Max a punctat în primul trimestru un declin de aproape 20 de procente, la mai puţin de 13.700 de maşini. „Familia modelelor Max de familie este complet reînnoită odată cu lansarea noilor C-Max, S-Max şi Galaxy din acest an. Modelul B-Max este încă nou şi nu necesită momentan o revizuire“, a spus Valerio Brenciaglia, directorul general al Ford România.
Clasa mică este singura din cele trei pe care maşinile produse în România nu sunt în top cinci cele mai bine vândute.