Auto

Mazda CX-5 2,5i (G194) 4x4 Aut6 Revolution Plus, Accent pe detalii. Galerie FOTO

Cum arată Mazda CX-5  2,5i (G194) 4x4 Aut6 Revolution Plus, Accent pe detalii. Galerie FOTO

Cum arată Mazda CX-5 2,5i (G194) 4x4 Aut6 Revolution Plus, Accent pe detalii. Galerie FOTO

Autor: Bogdan Alecu, Drive Test

20.03.2018, 10:56 2251

Japonezii au foarte multe calităţi, dar şi defecte – din acest punct de vedere, în funcţie de situaţie, încăpăânarea şi consevenţa pot fi considerate ba una, ba alta. În timp ce constructorii europeni au renunţat aproape complet la motorizările pe benzină aspirate şi le-au înlocuit cu variante supraalimentate de cilindree cât mai mică, japonezii de la Mazda au ales să perfecţioneze propulsoarele din prima categorie. Din acest motiv, pe un SUV compact precum Mazda CX-5 avem un motor de 2,5 litri ce dezvoltă 194 CP şi este cuplat la o cutie de viteze automată cu 6 trepte – nu cu şapte, nu cu opt, nu cu nouă. Aici trebuie amintit şi de Honda, care până la generaţia actuală, SUV-ul CR-V venea cu o automată cu cinci trepte. Puţine, da, dar o cutie fiabilă, iar fiabilitatea contează mult pentru o marcă japoneză.

Vedeţi AICI lista completă a testelor auto ZF 

Singurul lucru ce poate fi criticat la motorul de pe CX-5 este impozitul anual de peste 2.000 de lei ce trebuie achitat anual, în condiţiile în care propulsorul sare pragul de 2,0 litri. Pe de altă parte, cel mai probabil şi în România se va implementa la un moment dat un sistem de impozitare pe baza emisiilor şi nu a cilindreei motorului.

Spre exemplu, în ciuda dimensiunilor – 4,55 m lungime, 2,7 metri lungime pentru ampatament şi o greutate de 1,56 tone, luând în calcul dimensiunea motorului alături de cutia de viteze automată cu şase trepte şi sistemul 4x4 permanent, consumul indicat pe computerul de bord a fost de 10-13 litri în Bucureşti – circulând în condiţii de iarnă, atât la ore de vârf, cât şi în trafic mai lejer, iar pe un traseu extraurban, între Bucureşti şi Braşov consumul mediu afişat de computerul de bord a fost de 8 litri/100 km, luând în calcul şi autostrada A3 Bucureşti-Ploieşti.

De asemenea, am efectuat şi un traseu de câţiva kilometri pe un drum acoperit complet cu gheaţă şi zăpadă pentru a testa performanţele în off-road. Cu toate că pe unele porţiuni o persoană nu putea sta în picioare din cauza gheţii şi a înclinării, CX-5 nu a avut nicio problemă în a depăşi acea porţiune de drum. Aici trebuie notat faptul că automobilul testat era echipat cu anvelope de iarnă Nokian, decizia aparţinând în acest caz dealerului. Dincolo de sistemul de tracţiune, contribuţia anvelopei este una semnifictivă, mai ales pe gheaţă. Cu toate că puţini sunt clienţii care scot SUV-urile în afara asfaltului, este bine de ştiut că dacă situaţia o va cere, maşina se va ridica la nivelul aşteptărilor, indiferent de situaţie.

De ce este benzina o alegere bună în acest caz? Dincolo de preţul mai mic de achiziţie şi de mentenanţă, benzina se încălzeşte mult mai repede (desigur, şi dieselurile au sisteme de climatizare performante care încălzesc rapid habitaclul). Iarna acest lucru contează foarte mult.

Noua Mazda CX-5 vine şi cu noile generaţii de sisteme de asistenţă. Cu toate că nu este promovat astfel, noul CX-5 poate fi considerat o maşină “aproape” autonomă. Spre exemplu, sistemul de asistenţă la păstrarea benzii poate controla maşina foarte eficient – menţine automobilul pe mijlocul benzii, astfel încât cel de la volan se simte în siguranţă, şi ia singur virajele. Şoferul doar trebuie să atingă volanul, iar maşina ştie singură ce are de făcut - ţine banda şi păstrează distanţa faţă de vehiculul din faţă. Veţi spune că nu aveţi nevoie de aşa ceva, dar spre exemplu, când mergeţi în coloană mai mult de 30 de minute, atenţia la drum va avea de suferit, motiv pentru care orice sistem de asistenţă va fi foarte util. Sistemul – “pilot automat adaptiv MRCC, cu funcţie de oprire completă Stop&Go este însă disponibil numai pe varianta de top – Revolution Top împreună cu transmisia automată. Tot aici trebuie menţionat şi parbrizul cu degivrare în zona ştergătoarelor, astfel încât nu vă veţi mai confrunta cu acumularea de gheaţă pe acestea, displayul head-up color – reprezentat de un display mic deasupra volanului ce vă permite un acces rapid la informaţiile esenţiale şi desigur, sistemul audio Bose cu 10 incinte acustice.

Japonezii au continuat să fie atenţi la detalii în cazul lui CX-5. Spre exemplu, comenzile pentru încălzirea locurilor de pe bancheta spate sunt amplasate pe cotieră, pentru a fi cât mai la îndemâna pasagerilor. Prelata portbagajului este legată pe hayon iar aceasta retricţionează mult accesul aerului rece în habitaclu. În ceea ce priveşte caroseria, portierele “îmbracă” pragurile, astfel încât la intrare dar mai ales la coborâre nu există riscul să vă murdăriţi pantalonii de praguri. Poate părea un detaliu minor, însă acest lucru a fost implementat de ani buni de constructori precum Land Rover.

Preţul? Aproape 35.000 de euro cu TVA pentru Mazda CX-5 G194, cu motorul pe benzină de 2,5 litri, 194 CP, cutie automată cu şase trepte, tracţiune integrală şi echiparea Revolution Top. Având în vedere nivelul de echipare şi faptul că CX-5 este cu mult mai spaţios decât deja vechiul CX-7, preţul poate părea unul corect şi justificat de lunga listă de echipamente.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO