Segmentul sedanurilor compacte este printre cele mai mari pe piaţa locală, având în vedere că din acesta fac parte şi Dacia Logan, dar şi Skoda Octavia. Având în vedere cererea ridicată, Mazda continuă şi cu 3 facelift să fie prezentă şi pe această "nişă". Mai mult, având în vedere că fiecare nouă generaţie a adus şi o creştere a dimensiunilor, acum un sedan compact este comparabil cu unul de clasă medie de acum două generaţii.
După cum se poate observa, modificările sunt mai mult decât discrete, dar, pe de altă parte, nici nu se simţea nevoia unei îmbunătăţiri. Designul este unul în continuare actual şi modern, interiorul are un nivel ridicat al ergonomiei, iar motoarele ofereau şi până acum performanţe corecte. Ceea ce s-a dorit a fost reducerea consumului acestora prin "artificii" de aerodinamicitate. Prima motorizare testată a fost cea de 1,6 litri diesel de 116 CP şi 270 Nm.
De cele mai multe ori maşinile japoneze nu sunt cunoscute doar pentru fiabilitatea lor, ci şi pentru motoarele lor eficiente. Dieselul de 1,6 litri este printre cele mai economice din segmentul său. Spre exemplu, de-a lungul unui test de aproape 300 km am atins un consum mediu de 5-6 litri/100 km, în timp ce în extraurban acesta a scăzut spre 4 litri/100 km. Singurul lucru de criticat este modul în care cuplează ambreiajul. Având în vedere că totuşi discutăm de un sedan diesel, "soluţie" preferată de familii în general, am fi preferat un ambreiaj uşor mai moale şi un cuplaj mai lin în locul celei sport.
Din punctul de vedere al habitaclului maşina respectă standardele de calitate ale niponilor. Totul este ergonomic şi bine finisat.
Preţul de pornire al unui model Mazda3 cu motor diesel de 1,6 litri este de 16.430 de euro cu TVA.
Mazda3 Sedan
Propulsie: L4, 1.560 cmc, tracţiune faţă, transmisie manuală cu şase trepte, 116 CP la 3.600 rpm, 270 Nm la 1.750 rpm.
Performanţe: 0-100 km/h 12 secunde, viteză maximă 188 km/h, consum mediu 4,3 l/100 km, emisii CO2 115 g/km.
Preţ: 16.430 euro cu TVA
Plus: consum foarte scăzut, comportament rutier sportiv
Minus: ambreiaj prea sport pentru o maşină de familie
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels