Auto

Mercedes-Benz verifică parcul auto din România: Uşile unor autocare s-ar deschide la viteze mari. Reprezentanţii companiei: Doar 17 autovehicule ar putea fi afectate

Mercedes-Benz verifică parcul auto din România: Uşile unor autocare s-ar deschide la viteze mari. Reprezentanţii companiei: Doar 17 autovehicule ar putea fi afectate

Autor: Corina Zamfir

01.03.2017, 16:42 150

Mercedes-Benz România precizează că modelele supuse verificărilor în urma sesizărilor făcute de Daimler, prin care compania susţine că uşile 1 şi 2 ale unor modele de autocare s-ar putea deschide la viteză mare, nu vizează autobuze utilizate în reţelele de transport public urban din România, putând fi afectate 17 autovehicule din cele 6.000 destinate transportului de persoane.

Modelele Mercedes-Benz supuse verificărilor nu vizează modelul de autobuz Citaro, ci exclusiv autocare Mercedes-Benz: Intergo Euro VI, Intouro (MBU), Intouro Euro VI, MC 400 Euro VI, Tourismo (NCI), Tourismo Euro VI, Travego (NCI) facelift, Travego Euro VI.

“Situaţia monitorizată  punctual în cadrul acestei verificări, şi anume deschiderea nedorită a uşilor în cazul circulării autocarelor Mercedes-Benz la viteze mari, ar putea afecta un număr total de maximum 17 unităţi, din totalul de aproximativ 6.000 autovehicule destinate transportului de persoane, cu capacitate de peste 50 locuri, prezente în parcul auto Mercedes-Benz România”, susţin reprezentanţii Mercedes-Benz din România.

„În cadrul unei monitorizări globale a produselor, Daimler AG a observat că, în anumite cazuri, este posibilă deschiderea nedorită a uşii la viteză mare. Acest lucru poate duce la risc de accident. Dacă este cazul, remedierea constă în aplicarea unor plăci de rigidizare la foaia de uşă, în zona bolţurilor de fixare. Bolţurile de lagăr ale sistemului de acţionare a uşii trebuie înlocuite cu o variantă nouă”, se precizează în comunicatul emis de Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

Astfel, cele 17 autocare vizate vor fi verificate în centrele autorizate de service Mercedes-Benz, iar costurile vor fi suportate de Daimler AG.

„Producătorul Daimler AG se află  într-un continuu proces de verificare şi monitorizare a produselor sale, iar procedura de rechemare în service pentru verificări – aşa cum este cazul şi în această  situaţie - este un demers uzual, preventiv, realizat conform procedurilor standard ale Daimler”, susţin reprezentanţii Mercedes-Benz din România.

AFACERI DE LA ZERO