Auto

Milea, Opel: Ideea a pornit de la noi din România şi discutată la centru

Vedeţi cum arată noul Opel Astra. Galerie FOTO

Vedeţi cum arată noul Opel Astra. Galerie FOTO

Autor: Bogdan Alecu

27.08.2015, 18:28 1746

În premieră pentru piaţa auto locală, Opel România a prezentat în avanpremieră la Bucureşti, în showroomul dealerului Rădăcini Motors, noul Astra, modelul compact al mărcii germane şi totodată cel mai bine vândut autoturism din gamă pe piaţa românească. Până acum premiera noilor modele, mai ales a celor importante aveau loc în cadrul Saloanelor Auto Internaţionale, sau în cadrul sediilor companiilor auto.

„Prezentarea în avanpremieră la Bucureşti a fost o idee care a pornit de la noi şi care a fost discutată într-un comitet e marketing şi PR European. aceasta a suferit modificări iar forma pe care o avem astăzi în România este rezultatul acestor discuţii. Astra va fi prezentată şi în alte ţări europene. Ideea a fost bine primită”. A spus Cristian Milea, country director Opel penru România.

Noul Opel Astra va ajunge oficial în showroomuri va ajunge în România ca de altfel în toată Europa, după Salonul Auto de la Frankfurt din septembrie, cel mai probabil la finele lunii octombrie, potrivit executivului Opel. Preţurile oficiale vor fi comunicate în perioada Salonului (15-27 septembrie), când vor fi deschise şi precomenzile, iar clienţii vor putea comanda maşina.

„Astra este unul dintre cele mai importante modele ale Opel. Este un număr doi în termen de volume pentru brand şi chiar numărul 1 timp de mulţi ani în România având în vedere specificul local şi ponderea segmentului compact din total piaţă. Anul trecut modelul Astra actual a reprezentat 25% din vânzări şi schimbarea modelului este un eveniment important pentru economia businessului de aici. Ne aşteptăm ca noul Astra împreună cu Astra sedan care rămâne în producţie cel puţin în următorii doi ani. Ne aşteptăm întâi să conservăm volumele actuale iar creşterile pe care le-ar putea aduce noua generaţie să vină după primul an de viaţă”, a subliniat Cristian Milea.

Noua generaţie Astra se bazează pe o arhitectură uşoară complet nouă, care dispune doar de motoare de ultimă generaţie, aducând caracteristici cunoscute anterior numai în segmentele superioare.

"Trei valori sunt decisive pentru noul Astra - eficienţă, inovaţie şi performanţă dinamică", a declarat Dr. Karl-Thomas Neumann, CEO Opel Group. "Inginerii noştri l-au dezvoltat de pe proverbiala foaie albă de hârtie. Noul Astra este cu până la 200 kg mai uşor decât predecesorul său, iar designul său atletic face aceast lucru vizibil şi la exterior. Dimensiunile sunt mai mici, dar atât spaţiul, cât şi confortul au crescut considerabil. Sub capotă, Astra va avea numai motoare de ultimă generaţie. Numeroase tehnologii şi sisteme de asistenţă din segmentele superioare vor spori confortul şi siguranţa pasagerilor Astra, în frunte cu asistenul nostru personal în conectivitate şi servicii, Opel OnStar, integrarea ultra-modernă a telefonului şi noua matrice complet LED inovatoare IntelliLux."

Vizionarul Monza Concept, prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt 2013, a fost mentorul celei de unsprezecea generaţii a modelului compact Opel. Potrivit Dr. Karl-Thomas Neumann, fiecare element şi fiecare caracteristică de design a conceptului Monza reflectă eficienţa. Noul Astra urmează riguros această viziune. În funcţie de model şi de nivelul de echipare, va fi cu până la 200 kg – dar cel puţin 120 kg - mai uşor decât predecesorul său. Arhitectura complet nouă a vehicului joacă un rol major în reducerea greutăţii. Fiecare componentă are un design compact şi integrează materiale uşoare. Doar greutatea caroseriei a fost redusă cu 20%, de la 357 la 280 kilograme. Măsuri suplimentare, legate de şasiu, au dus la încă 50 de kilograme reduse.
Sub capota fiecărui nou Astra va putea fi găsit un membru al portofoliului complet nou de motoare. Puterile variază de la 70 kW / 95 CP la 147 kW / 200 CP. Toate motoarele diesel şi benzină cu o cilindree de până la 1,6 litri.

Motorul 1.6 CDTI cu o gamă largă de puteri ce încep de la 70 kW / 95 CP acoperă oferta diesel, în timp ce 1.0 ECOTEC Turbo cu injecţie directă (77 kW / 105 CP) este motorul pe benzină de la nivelul de bază. Punctul culminant din portofoliul de motorizări al Astra este noul 1.4 ECOTEC Turbo cu injecţie directă, o unitate cu patru cilindri din aceeaşi familie ca şi motorul mai mic, dar puternic de un litru cu trei cilindri. Motorul complet din aluminiu debuteză cu 107 kW / 150 CP. Acesta impresionează prin răspunsul dinamic şi performanţă superioară, în timp ce realizează reducerea consumului de combustibil. Motorul livrează un cuplu maxim de până la 245 Nm foarte devreme. Puterea maximă este disponibilă între 1.800 şi 4.000 rpm - condiţii perfecte pentru plăcerea condusului în combinaţie cu eficienţa. În baza construcţiei sale, noul 1.4 ECOTEC Turbo cu injecţie directă adaugă mai puţină greutate maşinii. Doar blocul motor din aluminiu cântăreşte cu zece kilograme mai puţin decât blocul de oţel forjat al actualului turbo de 1.4 litri.

Şi designul noului Astra redă eficienţa şi, încă o data, conceptul Monza a fost mentorul. Evoluţia filosofiei de design Opel, "măiestria sculpturală întâlneşte precizia germană", asigură că noul Astra atrage privirea printr-un aspect mai uşor, mai atletic în loc de o prezenţă musculoasă. Logo-ul Opel Blitz amplasat în centrul barei cromate pe grilă şi "lama" caracteristică ce urcă spre spate fac ca noul Astra să fie imediat recunoscut ca un membru al familiei Opel. Farurile se topesc în grila radiatorului, pentru a forma o unitate grafică. Cel mai semnificativ element de design, stâlpul C divizat, crează impresia unui acoperiş plutitor. Interacţiunea dintre lumină şi umbră este accentuată de bara transversală orizontală de deasupra logo-ului, ce leagă luminile din spate.

Noul Opel Astra nu doar pare mai mic, ci chiar este mai mic. Cu o lungime totală de 4,37 metri este cu aproape cinci centimetri mai scurt decât predecesorul său. Cu o înălţime de 1,46 metri este, de asemenea, cu 2,6 centimetri mai mic. Evident, dimensiunile au un impact asupra aerodinamicii şi eficienţei, noul Astra având un coeficient aerodinamic de sub 0.30.

Mai mic la exterior, dar mai mare pe dinăuntru - inginerii Opel sunt responsabili pentru închiderea cu succes a acestui cerc. Ampatamentul a fost redus cu doi centimetri, dar valoarea spaţiului interior a crescut. în combinaţie cu scaunele nou proiectate, pasagerii din spate se pot bucura de o suplimentare de 35 de milimetri la picioare. în plus, distanţa dintre scaunele din faţă şi spate a fost crescută - aceasta îmbunătăţeşte confortul la drum şi senzaţia de spaţiu. Cabina de înaltă calitate şi panoul de instrumente transferă perfect estetica designului exterior la interior, aducând astfel o nouă generaţie a designului interior, introdusă pe noul Astra. Acesta se caracterizează printr-o imagine mai clară, de asemenea reflectată de numărul redus al elementelor de control şi butoanelor, împreună cu ecranul tactil color de dimensiune mare.

Toate modelele noi aderă la acest principiu: Opel democratizează tehnologiile şi inovaţiile din segmente superioare, Opel face inovaţii accesibile. De exemplu, în conectivitate, următoarea generaţie Astra este primul nou model Opel care va fi disponibil cu asistentul personal de conectivitate şi servicii Opel OnStar, încă de la lansare. Opel OnStar va fi introdus în Europa începând cu august 2015, iniţial pe un număr de 13 pieţe.

În plus, noua generaţie a sistemului infotainment IntelliLink îşi va sărbători debutul pe Astra. Cum acesta este compatibil cu Android Auto şi Apple CarPlay, va facilita aducerea universului smartphone în maşină - o premieră în segmentulul din care face parte Astra. Fiecare sistem construieşte pe caracteristicile pe care utilizatorii de smartphone-uri le folosesc cel mai mult. Android Auto este construit în jurul Google Maps, Google Now şi abilitatea de a vorbi cu Google, precum şi pe ecosistemul de aplicaţii care include WhatsApp, Skype, Google Play Music, Spotify. O listă completă de aplicaţii suportate sunt disponibile la Android.com/auto.

Apple CarPlay preia caracteristicile iPhone pe care şoferii şi-ar dori să le acceseze în timp ce conduc şi le transferă pe ecranul din vehicul într-o manieră inteligentă, simplă. Aceasta permite şoferilor să efecteze apeluri, să trimită şi să primească mesaje şi să asculte muzică, totul direct prin touchscreen sau prin voce, via Siri. Apple CarPlay permite aplicaţii ce includ telefon, mesaje, hărţi, muzică şi aplicaţii compatibile ale unor terţe părţi. O listă completă a acestor aplicaţii poate fi găsită la Apple.com/ios/carplay. Funcţiile pot fi controlate prin intermediul ecranului tactil de până la opt inci situat la înălţime pe consola centrală, prin telecomandă de pe volan (controlul volumului) sau prin comandă vocală.

Revoluţionarul sistem patentat Opel, matrice de lumini complet LED de generaţie următoare, permite condusul cu faza lungă fără orbire şi va fi disponibil în clasa compactă pentru prima dată pe Astra.

Format din 16 segmente de LED-uri - opt pe fiecare parte a vehiculului - noul sistem de matrice cu LED-uri adaptează în mod automat şi constant lungimea şi distribuţia fasciculului luminos la orice situaţie de trafic. în acest proces, sistemul funcţionează împreună cu camera frontală Opel Eye. Imediat ce vehiculul iese din mediul urban, fază lungă este activată automat şi rămâne aşa. La viteze de 80 km/h, şoferii detectează obiectele de la marginea drumului cu 30 la 40 de metri mai devreme decât cu iluminarea convenţională cu halogen sau xenon în faza scurtă. Acest lucru le acordă în jur de 1,5 secunde în plus pentru a reacţiona. Nici orbirea celorlalţi participanţi la trafic nu este o problemă. Când camera detectează surse de lumină de la traficul din sens opus sau din spate, LED-urile individuale din zona în cauză sunt dezactivate, tăind pur şi simplu lumina din jurul respectivelor vehicule. Restul drumului şi împrejurimile sale rămân puternic iluminate. Cu acest grad de precizie şi de adaptare, sistemul ridică tehnologia de iluminare la nivelul următor.

Sistemul nu doar iluminează împrejurimile mai puternic decât sistemele de iluminat convenţionale, dar are şi o viaţă mult mai lungă de funcţionare decât farurile cu lămpi cu halogen sau xenon. Un alt avantaj este faptul că mişcările mecanice nu mai sunt necesare în far – segmentele LED individuale se activează sau dezactivează în funcţie de situaţie, ceea ce contribuie, de asemenea, la durabilitate.

Pe lângă Opel OnStar şi IntelliLux LED, viitorii proprietari Astra se pot aştepta la numeroase de sisteme de siguranţă, asistenţă şi confort - multe de neegalat în acest segment.

Scaunele ergonomice testate şi certificate AGR (Campania pentru un spate sănătos) sunt, de asemenea, remarcabile. Ele continuă tradiţia Opel în excelentele scaune ergonomice, iar acum vin cu caracteristici suplimentare de confort. Noul Opel Astra va oferi scaun pentru şofer reglabil pe 18 direcţii. Acesta are funcţie de masaj, ventilaţie şi posibilitatea de a ajusta lăţimea. şi pasagerii din spate au motive să se aştepte la mai mult confort decât înainte: cele două scaune spate exterioare au posibilitate de încălzire disponibilă opţional.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO