Auto

Mitsubishi: Curierii şi companiile din energie sunt interesaţi de maşini electrice

Mitsubishi: Curierii şi companiile din energie sunt interesaţi de maşini electrice

Autor: Bogdan Alecu

14.05.2011, 18:14 446

"Noi suntem îndiscuţii cu mai mulţi clienţi care vor achiziţiona peste zecemaşini electrice i-MiEV. Toate aceste comenzi se vor concretizaîntr-un număr mai mare sau mai mic în funcţie de facilităţileacordate de Guvern. Noi iniţial nu ne aşteptam la un asemeneapotenţial. Estimam vânzări mai mici de cinci unităţi în acest an",a spus Daniel Antor, directorul executiv al M Car Trading,importatorul Mitsubishi pe piaţa locală, parte a ŢiriacHoldings.

El a subliniat că suntdeja discuţii avansate purtate cu primăria Capitalei şi cu cea aConstanţei pentru crearea unei infrastructuri, cum ar fi amplasareade staţii de încărcare în parcările publice.

Primul client care a achiziţionat unMitsubishi i-MiEV a fost divizia locală a Mitsubishi Corporation,companie deţinută direct de către concernul nipon. Alături deaceasta mai sunt interesate de maşini electrice şi firmele decurierat, cele din domeniul energiei electrice şi chiar cele dindomeniul distribuţiei de combustibili.

Daniel Antor dă exemplul Petrom, cea maimare companie românească, ce a achiziţionat anul trecut firma WindPower Park care deţine în Dobrogea un proiect de generare deelectricitate din surse eoliene, cu o capacitate proiectată de 45MW.

"Firmele de curierat parcurg anual foartemulţi kilometri, iar costul scăzut de exploatare, alături defacilităţi din partea primăriei precum acces în zone undecirculaţia maşinilor este interzisă cum este cazul centrului vechiar determina tot mai multe astfel de companii să achiziţionezemaşini electrice", a subliniat Daniel Antor.

Un "plin" pentru i-MiEV costă 7,9 lei şipermite rularea între 100 şi 150 km, în funcţie de condiţiile detrafic, încărcătură şi condiţiile meteo, autonomia fiind afectatăinclusiv de frig. Spre comparaţie, în cazul unui model diesel deoraş parcurgerea unei distanţe de 150 km ar costa aproape 50 delei, adică de şase ori mai mult.

Pe de altă parte, unul dintre dezavantajelemaşinilor electrice îl constituie costul foarte ridicat deachiziţie, un i-MiEV având un preţ de 36.640 de euro cu TVAinclusă.

Guvernul a adoptat luna trecută prinordonanţă de urgenţă acordarea de facilităţi persoanelor fizice,unităţilor administrativ-teritoriale şi instituţiilor publice caredoresc să achiziţioneze autovehicule electrice sau hibride.Acestea vor primi osubvenţie de până la 20% din preţul maşinii, dar nu mai mult de3.700 de euro pentru automobilele electrice, respectiv o reducerede până la 10%, dar nu mai mult de 1.800 de euro pentru celehibride. În acest caz, ajutoarele de stat nu includ şi persoanelejuridice, care în momentul de faţă reprezintă cea mai mare piaţă amaşinilor electrice.

"Sunt multe companii care suntinteresate de achiziţie, dar momentan acestea aşteaptă ca ordonanţade urgenţă pentru ajutorul primit pentru cei ce cumpără maşinielectrice să includă şi persoanele juridice, nu doar instituţiileşi persoanele fizice", a subliniat Antor.

Datorită costului de achiziţie,importatorul lucrează la crearea unei oferte de leasing operaţionalîmpreună cu Premium Leasing, firma de leasing operaţional a ŢiriacHoldings.

AFACERI DE LA ZERO