Piaţa de curierat i-a adus în trecut lui Octavian Radu două eşecuri - TCE Logistică şi Curiero, companii care nu au supravieţuit crizei în perioada 2009-2010, dar recent antreprenorul român a decis să intre într-o altă mare piaţă, cea a pliantelor publicitare distribuite în căsuţele poştale şi a trimiterilor de sub 50 de grame.
Omul de afaceri intră, după preluarea companiilor PostMaster, controlată anterior de Poşta Austriacă, şi Total Post (cumpărată de la antreprenorul Cristi Petcu), pe două pieţe, cea a pliantelor, cataloagelor publicitare şi broşurilor (distribuţie neadresată), estimată la 800 de milioane de trimiteri anual, dar şi pe cea pe care a pierdut monopolul Poşta (trimiteri de sub 50 de grame), estimată la 400 de milioane de trimiteri poştale pe an. Cei mai mari clienţi pe piaţa trimiterilor neadresate sunt retailerii; PostMaster avea în portofoliu clienţi precum Cora, Metro sau IKEA, potrivit ultimelor date disponibile.
Atât Poşta Austriacă, cât şi Poşta Franceză (care a preluat 60% din Inbox Marketing) au încercat să muşte din această nişă de piaţă estimată la câteva zeci de milioane de euro. Deşi obiectivul pentru PostMaster şi Total Post era să îşi crească cota de piaţă pe segmentele pe care activau şi să devină jucători importanţi, anul trecut ambele companii au raportat pierderi la Ministerul de Finanţe.