Xavier Martinet, unul dintre cei mai apreciaţi executivi din industria auto europeană, va fi următorul CEO al Hyundai Europa, succedându-i lui Michael Cole, care se retrage la sfârşitul anului.
Xavier Martinet va prelua rolul începând cu 1 ianuarie la sediul Hyundai Europa din Offenbach, Germania, a anunţat producătorul auto într-o declaraţie emisă astăzi, 5 noiembrie. Martinet se alătură Hyundai de la poziţia sa de şef al departamentului de marketing la marca Dacia a Renault. El şi-a început cariera la Renault în 1997 şi a deţinut mai multe funcţii de vânzări şi marketing la Renault în Franţa şi Italia.
Hyundai Europa a declarat că Cole se retrage din funcţia de CEO după 15 ani la Hyundai Motor Group. Cole a devenit CEO al Hyundai Europa în 2020, după doi ani ca preşedinte al Kia America, mai mult de cinci ani ca director de operaţiuni la Kia Europa şi trei ani ca şef al Kia în Marea Britanie.
Vânzările Hyundai în UE au crescut cu 0,3% la 323.989 vehicule în primele nouă luni, potrivit Dataforce, iar cele ale Dacia cu 1,8% la 397.500. Martinet a fost desemnat Rising Star de Automotive News Europe în 2020.
În cel mai recent interviu acordat ZF la Salonul Auto de la Paris de luna trecută, Xavier Martinet explica strategia pe care a adoptat-o pentru a-i determina pe clienţi să ajungă să plătească 30.000 de euro pentru un model Dacia, brand care a fost relansat în 2004 sub ideea „maşinii de 5.000 de euro.
Xavier Martinet explica faptul că noua Dacia Bigster este un model „de cucerire“, care are drept misiune de a atrage noi clienţi către brandul românesc, clienţi care migrează de la alte mărci sau dinspre second hand.
El spunea că Dacia cu Bigster merge acum în premieră pe segmentul C al SUV-urilor în Europa, care are un volum de circa 3 milioane de unităţi. „Ne aşteptăm ca 70% dintre clienţi să fie unii noi pentru marcă. Bigster este mai bine echipat ca alte modele Dacia, dar vorbim de un segment nou, unde clienţii nu sunt la fel de constrânşi când vine vorba de bugetul alocat. Mai mult, ne-am uitat la cerinţele pieţei din Germania, unde avem cel mai mare segment C SUV din Europa. Respectăm esenţialul şi venim cu un preţ de 20% sub concurenţă”.
Mai mult, directorul de marcă se aşteaptă ca Bigster să atragă atenţia şi companiilor, poate nu pentru flote mari, dar pentru flote mici care să asigure nevoia de mobilitate.
„Maşina nu trebuie să devină un lux, iar oamenii au nevoie de mobilitate. Spre comparaţie, în 2019 un SUV compact costa în medie 29.000 de euro. Acum costă 38.000 de euro în Europa, iar salariile în cei cinci ani nu au crescut cu 30%. Preţurile complete pentru Bigster vor fi publicate în ianuarie, când se vor deschide şi comenzile“, a spus la Paris Xavier Martinet.
Pe de altă parte, deşi este un segment mare, SUV-urile compacte au înregistrat un declin uşor în primele şapte luni din an.