Auto

Noua generaţie de „regi ai asfaltului”: 9 asocieri de firme necunoscute vor să construiască centura de la Buşteni, primul pas spre fluidizarea traficului pe Valea Prahovei

Noua generaţie de „regi ai asfaltului”: 9 asocieri...

Autor: Bogdan Alecu

24.03.2016, 18:16 3415

27 de firme grupate în 9 consorţii se bat să construiască 1,2 km a variantei de ocolire la Buşteni. La CNADNR a avut loc deschiderea ofertelor depuse de către operatorii economici în cadrul procedurii de licitaţie deschisă organizată pentru atribuirea contractului având ca obiect "Proiectare şi execuţie Varianta de Ocolire Buşteni: Obiectiv 1 Buşteni Sud, km 0 plus 000 - km 1 plus 020". În prezent, într-o zi aglomerată Buşteniul poate fi parcurs chiar şi în mai bine de o oră din cauza trecerilor de pietoni şi a maşinilor care fie intră fie ies de pe DN1.

În termenul limită solicitat de autoritatea contractantă au fost înregistrate 9 oferte depuse de următorii operatori economici:

Asocierea SC Telor Invest SRL - SC Pro Cons xxi SRL;

Asocierea SC Triscari Construzioni SRL - SC Granchi SRL - SC Servizi Integrati All'ingegneria SRL - SC Institutul De Cercetari In Transporturi - Incertrans SA ;

Asocierea SC Consal SRL - SC Primacons Group SRL;

Asocierea SC Alpenside SRL - SC Eurocerad International SRL;

Asocierea Copisa Constructora Pirenaica SA - SC Copisa Constructii SRL - SC Transproiect 2001 SA;

Asocierea Tableros Y Puentes SA (Tapusa) - Construcciones Vera S.A.U.- SC Erre.Vi.A Ricerca Viabilita Ambiente SRL;

Asocierea Next Level Europe SRL - Eurostrade SRL - Groma Societa Di Ingegneria - Societa A Responsabilita Limitata Semplificata ;

Asocierea SC Tancrad SRL - SC Pragosa Romania SRL - SC Mari-Vila Com SRL - SC Global Service Proiect SRL ;

Asocierea SC Citadina 98 SA & SC Vega 93 SRL & Acciona Ingenieria SA.

Companiile care au depus fie sunt unele locale, fie unele complet necunoscute până acum. Cea mai mare este Vega 93, care cu afaceri de 60 mil. euro în 2013 a intrat în 2014 în insolvenţă.

După aproape 12 ani în care guvernele conduse de Adrian Năstase, Călin Popescu Tăriceanu, Emil Boc şi Victor Ponta au promis autostrăzi care să traverseze munţii şi să elimine blocajele de pe Valea Prahovei, ultimul chiar spunând că se va urca personal pe excavator când vor începe lucrările, Compania de Drumuri şi Autostrăzi (CNADNR) a demarat oficial în luna noiembrie a anului trecut licitaţia deschisă aferentă atribuirii contractelor care au ca obiect proiectarea şi execuţia centurilor ocolitoare pentru Buşteni şi Comarnic.

Acesta este prima măsură concretă pe care o adoptă statul în fluidizarea traficului pe Valea Prahovei, unde de sărbători şi în weekend, mai ales în perioada de iarnă drumul se blochează din cauza numărului foarte mare de maşini care merg dinspre Bucureşti spre Braşov sau către staţiunile de pe Valea Prahovei. Singurele măsuri adoptate până în prezent a fost pasarelele pentru pietoni din Buşteni.

În total, centura Buşteni va avea aproximativ un kilometru lungime, iar cea de la Comarnic aproape trei kilometri. Pentru prima va fi nevoie de o perioadă de proiectare de trei luni şi una de execuţie de şase, iar pentur a doua, tot trei luni proiectare şi patru luni de execuţie.

Pe de altă parte, pe Valea Prahovei DN1 mai străbate şi localităţi precum Azuga şi Predeal unde momentan nu sunt prevăzute centuri ocolitoare.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO