Auto

Noul Polo, liber la comenzi

01.06.2005, 18:50 20

Ultima generatie a Polo, modelul de clasa mica al producatorului german Volkswagen, a ajuns oficial pe piata romåneasca, pretul de pornire fiind de 8.200 de euro fara taxe, spun reprezentantii Porsche Romånia, importatorul local al marcii germane.

La 30 de ani de existenta, noul model Polo se inscrie in linia noii imagini de marca promovata de producatorul german Volkswagen in ultima perioada.

Destinat in principal familiilor, noul Polo este complet redesenat in ceea ce priveste partea frontala. Este evidenta astfel asemanarea cu farurile rotunde inscrise intr-un trapez, element de design pe care inginerii Volkswagen l-au folosit si in cazul noului Passat si pe care il vor folosi si in continuare cu ocazia lansarii noului Bora (sau Jetta, cum este modelul cunoscut pe continentul nord-american).

Spatiul superior si dinamismul sunt elementele asupra carora germanii insista prin lansarea noii generatii Polo, o dovada in acest sens fiind noua grila a radiatorului.

Cu 3,916 metri, noul Polo a crescut fata de precedenta generatie cu aproape 2 centimetri. La o prima vedere valoarea nu reprezinta foarte mult, insa pentru un model din clasa lui Polo, plusul ar trebui sa se regaseasca in spatiul interior destinat pasagerilor.

Latimea (1,65 metri) si inaltimea (1,465 metri) au ramas aceleasi, semn ca generatia anterioara i-a multumit destulde mult pe clienti. Iar daca clientii au fost multumiti si au cumparat a??vechiula?? Polo, atunci si germanii de la Volkswagen au fost multumiti.

Noua generatie Polo este disponibila, spun reprezentantii Porsche Romånia, in doua variante de caroserie (doua si patru usi) si trei variante de echipare: a??Trendlinea??, a??Comfortlinea?? si a??Sportlinea??.

Ca orice masina a??nouaa??, Polo isi depaseste predecesorul nu numai in privinta dimensiunilor exterioare, ci si cånd vine vorba de echipamente standard sau optionale.

Astfel, pe lista noutatilor pot fi incluse asistenta la frånare, ParkPilot, un sistem de monitorizare a presiunii pneurilor, precum si functia coming home (care mentine farurile aprinse pret de cåteva zeci de secunde si dupa inchiderea masinii pentru ca soferul sa nu fie nevoit sa se descurce in intuneric).

Noul Polo este echipat in dotare standard cu airbag-uri frontale pentru ambele scaune din fata, optional fiind disponibil si un sistem airbag lateral pentru protectia capului.

Pentru o masina din clasa lui Polo este foarte importanta si gama de motoare. Din acest punct de vedere, noul model al Volkswagen vine cu cinci variante pe benzina cu puteri intre 55 de cai-putere si 100 de cai-putere si patru turbo diesel cu puteri intre 70 de cai-putere si 130 de cai-putere. Doua dintre variantele diesel sunt noi-noute, spun germanii, fiind pregatite special pentru noul Polo. Opt culori de caroserie completeaza oferta disponibila pentru cliensii noului model.

Cu preturi CIP (fara taxe - accize si TVA) situate intre 8.200 euro si 15.000 de euro, noul Polo va avea de concurat pe piata romåneasca cu modele precum Citroën C2, Fiat Punto, Ford Fiesta, Hyundai Getz, Mitsubishi Colt, Nissan Micra, Opel Corsa sau chiar noul Renault Clio (modelul francez mai are insa ceva timp påna apare in Romånia, luna aceasta urmånd sa aiba loc in Franta primele prezentari statice).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO