Auto

Noul Volkswagen Polo a furat cåte ceva de la fratiorii mai mari, Golf, Passat si chiar Phaeton

15.06.2005, 18:49 44

Este cel mai mic model våndut in acest moment de Volkswagen in Romånia. Are un pic din modelul compact Volkswagen Golf si aduce chiar si cu limuzina de lux Phaeton. Pretul sau incepe insa la 8.200 de euro. Cu o fata noua si cu un interior care pastreaza argumentele care au contabilizat vånzari importante pentru modelul anterior, noul Polo isi incearca fortele si pe soselele destul de proaste de pe piata romåneasca.

O masina mica si o a??inimaa?? mare - asa poate fi caracterizata, pe scurt, noua versiune a modelului Volkswagen Polo, care si-a facut luna aceasta debutul si pe piata auto romåneasca. Ultimul model de clasa mica al inginerilor de la Volkswagen are un pret de pornire de 8.200 de euro fara taxe, au anuntat reprezentantii Porsche Romånia, importatorul local al marcii germane.

In linie cu noile modele Volkswagen Passat si Golf, si noul Polo a beneficiat de o restilizare a exteriorului, menita a atrage consumatorii care pun accent pe aspect si design in decizia de a achizitiona un automobil.

La condus, Polo este exponentul tehnologiei germane din toate punctele de vedere, de la puterea motorului påna la functionalitatea dispozitivelor destinate confortului soferului si pasagerilor.

La mai bine de 3 decenii de la lansarea initiala, grila frontala restilizata a noului Polo il aduce pe acesta mult mai aproape de a??fratele mai marea?? Volkswagen Golf 5. O surprinzatoare linie curba pleaca de la stålpii fata peste capota, catre grila radiatorului. Aceasta linie este o componenta a formei puternic tridimensionale a partii din fata, ea insasi definita de o subdivizare orizontala stricta.

Partea frontala a noului Polo este marcata puternic si de designul farurilor. Definitorie este forma trapezoidala, la care se adauga un element circular al farurilor principale.

Designerii au fost extrem de creativi (parca nu ar fi germani) in experimentul cu emblema circulara caracteristica si au contribuit cu cåteva detalii deosebite. Acest lucru este evident, de exemplu, din modul in care marginea inferioara a farurilor se prelungeste catre bara de protectie din fata prin forma arcuita. Aceasta linie arcuita inglobeaza semnalizatoarele din fata, in timp ce semnalizatoarele laterale au fost integrate in oglinzile exterioare.

Cu o lungime de 3,9 metri, noul Polo depaseste cu 19 milimetri modelul precedent, datorita partii frontale reproiectate. Efectul acestei modificari se regaseste in spatiul interior destinat pasagerilor. Latimea, de 1,65 metri si inaltimea de 1,46 metri sunt aceleasi cu cele ale modelului anterior.

Dimensiunile noului Polo sunt evidente si in cazul portbagajului, care poate asigura loc de depozitare pentru bagajele a 4 pasageri. Aceasta este de fapt si una din tendintele pietei auto europene, iar companiile au devenit constiente ca dimensiunile portbagajului pot influenta in mare masura decizia de cumparare a unui autoturism.



Se cauta mic

Clasa automobilelor mici prinde din ce in ce mai bine la consumatorii europeni, care au inceput sa se orienteze spre autoturismele ce realizeaza un consum redus de carburant. Acest segment al pietei a fost atacat in ultima perioada de unele dintre cele mai mari companii auto, precum Ford, Citroën, sau Fiat.

Dinamismul designului este evident si in partea din spate a masinii. Luneta se termina in forma de V in partea inferioara a caroseriei. Lampile spate sunt redesenate, cu elementele rotunde ale partii frontale.

Aceasta noua generatie de Polo este disponibila in trei variante de echipare: a??Trendlinea??, a??Comfortlinea?? si a??Sportlinea??. Pe långa dotarile de confort si de siguranta, asigurate de aceste niveluri de echipare, noul Polo are in dotare un plus de echipamente noi. Acestea includ asistenta la frånare, ParkPilot, un sistem de monitorizare a presiunii pneurilor, precum si functia coming home/leaving home.

Noul Polo dispune in dotarea standard de airbag-uri frontale pentru ambele scaune din fata. Sistemul airbag pentru protectia capului este disponibil optional, permitånd umflarea airbag-urilor perdea pentru a asigura o perna protectoare pentru intreaga zona laterala la nivelul geamului.

In premiera, Polo este echipat cu servofråna pe doua cai. Parte integranta a sistemului ABS, aceasta indeplineste functia de asistenta la frånare. Aceasta dotare mecanica mareste presiunea din circuitul de frånare si asigura in consecinta o asistenta eficienta in situatiile periculoase.

O alta dotare de siguranta in premiera pentru Polo este sistemul de monitorizare a presiunii din pneuri. Aceasta optiune avertizeaza conducatorul daca presiunea dintr-un pneu scade si daca exista riscul de avariere a pneului. Functia de iluminat coming home/ leaving home este disponibila in premiera pentru Polo, iluminånd drumul soferului dupa ce acesta paraseste masina.

Pentru noua versiune a modelului Polo sunt disponibile cinci motoare pe benzina cu puteri intre 55 de cai-putere si 100 de cai-putere, si patru motoare TDI cu puteri intre 70 de cai-putere si 130 de cai-putere.

CÃ¥nd vine vorba de motoarele diesel din ce in ce mai populare printre clientii europeni, Polo dispune de o gama alcatuita exclusiv din grupuri motopropulsoare TDI ce folosesc tehnologia moderna cu injectoare pompa.



Cel mai a??tarea?? dintre cei mici

Modelul testat, echipat cu motorul diesel de 130 de cai-putere, are performante similare cu automobilele echipate cu motoare pe benzina, cel putin in primele 3 trepte de viteza. Transmisia noului Polo este eficient structurata, treapta a sasea dovedindu-se utila in special in cazul drumurilor lungi pe autostrada, realizåndu-se un consum relativ redus la viteze mari.

Modelul testat atinge viteza de 100 de kilometri/ora in mai putin de 10 secunde, performanta destul de neobisnuita pentru un automobil din clasa mica.

Puterea destul de mare dezvoltata de motorul de 130 de cai-putere al modelului testat isi spune cuvåntul in cazul frånarii in regim de urgenta, simtindu-se lipsa unor sisteme suplimentare de asistare la frånare.

Toate motoarele noului Polo indeplinesc norma de emisii Euro 4. De asemenea, noul Polo vine cu doua noi motoare TDI. Gama de motoare diesel ce echipeaza Polo incepe cu un nou motor TDI in trei cilindri cu o capacitate de 1,4 litri si 70 de cai-putere si inlocuieste popularul motor 1,9 SDI. Un alt motor TDI de 1,4 litri in trei cilindri este disponibil pentru cei ce solicita o putere mai mare.

Pentru noua versiune a modelului Polo sunt disponibile 8 culori. Olympic Blue, Silver Bird, Fairway Green, Sunflower, Winter Red, Sunset Red, Shadow Blue si Tossa Blue sunt culori destinate in special clientilor de pe piata europeana.

In dotarea Atractive, este disponibila varianta de caroserie in patru usi, culoarea metalizata sau pearleffect si ABS, pe långa CD-player, aer conditionat a??Climatica?? si bandouri laterale in culoarea masinii.

Polo va avea de concurat pe piata romåneasca cu modele precum Citroen C2, Fiat Punto, Ford Fiesta, Hyundai Getz, Mitsubishi Colt, Nissan Micra, Opel Corsa sau chiar noul Renault Clio.

Prima generatie a modelului Polo a fost lansata in 1975, fiind echipata cu motoare de 40, respectiv 50 de cai-putere, avånd capacitati ce nu depaseau 1.000 de centimetri cubi. In 1997, Volkswagen vånduse deja 5 milioane de unitati ale versiunilor imbunatatite.

Luna trecuta, compania a consemnat depasirea pragului de 100 de milioane de unitati våndute la nivel mondial. Volkswagen detine 14 fabrici in intreaga lume. Anul trecut, grupul a livrat peste trei milioane de automobile in peste 150 de tari. Anul trecut, productia tuturor unitatilor grupului german - Volkswagen, Skoda, Bentley, Bugatti, Audi, Seat, Lamborghini - a depasit 125 de milioane de unitati. alexandru.cerchez@zf.ro ; ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO