Într-un articol publicat astăzi de Wall Street Journal legat de Tesla şi Elon Musk intervine şi numele Cristinei Bălan, un inginer proiectant de la uzina Tesla din California. Ea a dezvăluit faptul că problemele legate de calitate au crescut pe măsură ce producţia Tesla Model S a urcat. La începutul anului 2014 ea a văzut aliniate maşinile cu probleme la nivelul plafonului interior, unde au apărut rosturi tot mai mari, pe măsură ce producţia creştea. După ce Cristina Bălan a ridicat problema, a fost forţată să demisioneze, potrivit declaraţiilor sale consemnate de Wall Street Journal. După ce a părăsit Tesla i-a spus lui Elon Musk faptul că inginerii pun componente defecte în maşină, cu toate că ştiu despre probleme. Compania a refuzat orice comentariu pe această temă.
Articolul din WSJ aduce în discuţie faptul că Elon Musk, copilul-minune al industriei auto, anunţa de-a lungul anilor cifre spectaculoase pentru Tesla, dar când veneau rezultatele, acestea mereu ratau proiecţiile. WSJ aminteşte că dacă anunţi anumite ţinte pe care ştii nu le poţi îndeplini eşti pasibil de pedeapsă, potrivit legilor din SUA.
În ultimii cinci ani, Tesla nu a reuşit să îşi atingă mai mult de 20 dintre proiecţiile pe care le-a făcut şi a ratat toate cele 10 ţinte propuse cu diferenţe de aproape un an, potrivit Wall Street Journal.
În luna mai, Musk a făcut încă o proiecţie curajoasă, în stilul în care Tesla deja a obişnuit piaţa, şi a spus că va livra în trimestrul al doilea al anului 17.000 de vehicule. În luna iulie, Musk a anunţat altceva în stilul Tesla: A ratat ţinta estimată anterior şi a reuşit să livreze doar 14,370 de vehicule. Tesla a susţinut că scăderea se datorează faptului că o parte din maşini încă erau transportate către proprietari, care nu le primiseră încă la momentul raportării.
În ciuda unui istoric de ţinte şi proiecţii ratate, Elon Musk susţine că nu a setat niciodata un prag nerealist. ”Niciodată nu am setat o ţintă prea înaltă dacă nu am specificat în mod clar că este nerealist”, a spus Musk.
Tesla produce în prezent cele mai cunoscute maşini electrice de pe piaţă, ce au autonomii de peste 500 de kilometri, în timp ce restul constructorilor oferă cel mult 200 km, iar singurele maşini care ar putea surclasa Tesla, sunt abia în stadiul de concept la mărcile europene.
În România s-au vândut anul trecut 14 maşini Tesla Model S, iar în fiecare lună este livrată cel puţin o maşină pe piaţa locală, cu toate că nu există o reprezentanţă oficială.
Foto: Tesla Model S
(Sursă Video: CarBuyer)
Cristina Balan, în vârstă de 35 de ani, a absolvit în 2002 cursurile Universităţii Transilvania din Braşov.
La ce maşini a lucrat Cristina Bălan
TESLA -- TOYOTA RAV4 EV -- Battery Team -- Module Design
January 2011
TESLA -- Mercedes B Class -- Battery Team -- Module design
January 2012
PORSHE CAYENNE -- INTERIOR DOORS
April 2007
AUDI R8 -- Middle Console
April 2007