Auto

O surpriză neplăcută. După patru luni în care şi-a ţinut avioanele la sol, Blue Air anunţă intrarea în procedura de concordat preventiv

O surpriză neplăcută. După patru luni în care şi-a ţinut avioanele la sol, Blue Air anunţă intrarea în procedura de concordat preventiv

Oana Petrescu, directorul general al transportatorului aerian Blue Air

Autor: Miruna Diaconu

07.07.2020, 00:07 1906

Procedura de concordat preventiv face parte din strategia de restructurare a companiei aeriene ca urmare a contextului creat de criza generată de pandemia de COVID-19.

Transportatorul aerian Blue Air, cea mai mare companie aeriană cu capital privat românesc, controlată de antreprenorul Cristian Rada, îşi anunţă intrarea în procedura de concordat preventiv după patru luni în care zborurile au fost suspendate.

Blue Air şi-a reluat zborurile regulate către 29 de destinaţii şi îşi propune să revină la cel puţin 47 de destinaţii odată cu încetarea stării de alertă şi a restricţiilor de către autorităţile statelor în care operează. Pentru a putea asigura reluarea în condiţii bune a zborurilor regulate şi onorarea tuturor obligaţiilor asumate către pasagerii, angajaţii şi partenerii săi, Blue Air a apelat la procedura de concordat preventiv.

Procedura de concordat preventiv face parte din strategia de restructurare a companiei aeriene ca urmare a contextului creat de criza generată de pandemia de COVID-19, care a determinat o scădere de 100 mil. euro a încasărilor faţă de nivelul estimat în lunile martie-iunie. Prin intrarea în procedura de concordat preventiv, Blue Air va putea acoperi costurile aferente operării zborurilor regulate începând cu 16 iulie.

Judecătorul a admis luni cererea Blue Air Aviation de intrare în procedura de concordat. KPMG Restructuring va fi administratorul concordatar formal şi consultant pe partea de restructurare a companiei Blue Air.

Procedura concordatului preventiv este o procedură de salvgardare prin care debitorii aflaţi în stare de dificultate financiară pot ajunge la un acord formal cu creditorii lor cu privire la plata datoriilor şi prin care pot asigura continuitatea şi viabilitatea companiei, astfel încât această să fie capabilă să îşi stingă datoriile şi să îşi continue activitatea.

Odată cu reluarea programului normal de zbor, Blue Air va putea genera, în următoarele 18 luni, veniturile necesare atât plăţii datoriilor eşalonate care vor constitui parte a procedurii de concordat, cât şi a datoriilor către pasageri şi agenţii, în timp ce pierderile directe generate de pandemie vor fi acoperite prin ajutorul de stat aprobat de către Guvernul României prin Memorandum-ul adoptat în data de 23 aprilie 2020.

Blue Air este cea mai mare companie aeriană românească după numărul de pasageri transportaţi, cu o echipă formată din peste 1.000 de persoane, care operează avioane tip Boeing 737. În cei 15 ani de activitate, Blue Air a transportat peste 30 de milioane de pasageri şi a zburat peste 340 milioane de kilometri.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO