Auto

Omniasig Vienna Insurance Group a înregistrat anul trecut prime brute subscrise de 1,06 mld.lei, în scădere cu 2,24%, după reducerea segmentului de RCA

Omniasig Vienna Insurance Group a înregistrat anul...

Autor: Roxana Rosu

04.04.2018, 12:28 251

Societatea de asigurare Omniasig Vienna Insurance Group a înregistrat anul trecut prime brute subscrise de 1,06 miliarde lei, în scădere cu 2,24%, evoluţia fiind influenţată de reducerea cu 4,26% a subscrierilor cumulate pe segmentul auto (RCA şi Casco). 

Exclusiv pe zona Casco însă firma a înregistrat o creştere de 20% a volumului de prime brute subscrise.

Pe zona asigurărilor de tip Property, societatea a înregistrat o creştere de 6,19% a primelor brute subscrise, în linie cu obiectivul principal al companiei de a susţine dezvoltarea liniilor de asigurări non-auto. Tot pe plus a fost şi volumul total al despăgubirilor plătite în 2017, cu 10,53% peste nivelul din anul precedent.  

Compania a înregistrat în 2017 o evoluţie stabilă, profitul brut conform standardelor de raportare IFRS în scop de consolidare fiind de 20,09 milioane lei. 

De asemenea, coeficientul de lichiditate la 31 decembrie 2017 a fost de 2,24.

“2017 a fost un an plin de provocări si realizări. Principalul nostru obiectiv a fost menţinerea ritmului, bazându-ne în special pe strategia noastră de creştere prudentă şi de dezvoltare sustenabilă. Ne-am concentrat pe adaptarea la cerinţele pieţei, pe o eficientizare constantă a operaţiunilor şi a proceselor şi, mai ales, pe consolidarea relaţiilor de încredere cu asiguraţii noştri, continuând îmbunătăţirea calităţii produselor şi serviciilor oferite. Am urmărit, de asemenea, echilibrarea portofoliului pe segmentele auto versus cele non-auto, prin oferirea unor produse cu valoare adăugată si optimizarea sistemelor OMNIASIG cu scopul digitalizării întregului proces de vânzare. Mulţumim clienţilor şi partenerilor noştri pentru acest rezultat şi vom continua şi în 2018 în acceaşi consecvenţă privind calitatea serviciilor.”, a declarat preşedintele directoratului

Linia asigurărilor de sănătate rămâne prioritară pentru companie, strategia urmărind dezvoltarea permanentă a acesteia. În 2017, această linie a înregistrat o creştere semnificativă a primelor brute subscrise de 55,20% faţă de anul precedent.

Numărul de reclamaţii înregistrate unic per petent şi per caz de către OMNIASIG în 2017 (434) a manifestat o scădere de 12,68% faţă de anul 2016.

Conform Analizei recent emise de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) cu privire la perioada de plată şi soluţionare a dosarelor de daună RCA avizate în trimestrul IV din 2017, OMNIASIG a înregistrat un procent de 99,12% al dosarelor de daună RCA plătite în termenul legal, iar durata medie de plată este de doar 3,15 zile/dosar, ceea ce reprezintă o îmbunătăţire a acestui indicator faţă de trimestrul III din 2017 când acesta era de 3,61 zile/dosar. Conform aceleiaşi analize ASF, OMNIASIG a înregistrat cea mai mică durată medie de soluţionare a dosarelor de daună, respectiv de 20,98 zile/dosar.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO