Auto

Opel prezintă a cincea generaţie Corsa cu un motor turbo ce concurează direct cu cele produse la Craiova şi Mioveni

Opel Corsa

Opel Corsa

Autor: Bogdan Alecu

09.07.2014, 12:40 1556
Opel a lansat astăzi cea de-a cincea generaţie a modelului de clasă mică ce vine cu un nou şasiu, o nouă gamă de motoare şi cutii de viteze. De asemenea, Corsa va fi disponibil acum cu noile motoare supraalimentate de 1,0 litri, cu trei cilindri care concurează direct cu cel EcoBoost de 1,0 litri produs la Craiova dar şi cu cel de 0,9 litri TCe produs de Renault la Mioveni.

Noul Corsa vine, de asemenea, cu un interior complet nou care amplifică percepţia de înaltă calitate şi de spaţiu, inclusiv tehnologia de infotainment IntelliLink şi sistemele de asistenţă pentru ş.

De asemenea, designerii Opel au oferit noului model Corsa un aspect dinamic care să corespundă cu filozofia de design a mărcii, prin introducerea de forme cursive şi detalii precise.

A cincea generaţie a bestseller-ului Opel va avea premiera mondială în cadrul „Mondial de l’Automobile 2014” din Paris (4 - 19 octombrie), urmând să iasă de pe liniile de asamblare din Zaragoza, Spania, şi Eisenach, Germania, înainte de sfârşitul anului. 

De-a lungul a patru generaţii, ce au acoperit o perioadă de 32 de ani, în Europa au fost vândute aproximativ 12 milioane de autovehicule Corsa, inclusiv 2,8 milioane din modelul curent, generaţia a patra. Cu vânzări anuale medii de 370.000 de unităţi, Corsa este unul dintre cele rezistente modele din segmentul său.

Designul său exterior este mai proaspăt şi mai sofisticat, cu mai multă personalitate. Faţa este caracterizată de farurile sub formă de aripă ce încorporează semnatura Opel şi lumini diurne cu tehnologie LED, ca şi o grilă proeminentă trapezoidală coborâtă. Lateralele sculptate ale caroseriei prezintă elementul tăişului, specific Opel. în ceea ce priveşte partea din spate, stopurile dau impresia de lăţime a maşinii şi îi asigură o postură superioară. Dar diferenţa se simte cel mai bine la bordul noului Corsa. Habitaclul complet nou cu forme clare, alungite şi o combinaţie de materiale sofisticate, şasiul mult mai confortabil şi direcţia mai agilă, sistemele de propulsie complet noi şi nivelurile de zgomot mult mai scăzute, toate acestea contribuie la asigurarea unei experienţe de conducere complet noi.

Precizie absolută: şasiu nou şi direcţie nouă pentru cel mai mare grad de stabilitate la conducere

Prioritatea majoră a echipei de proiectare şi dezvoltare Opel a fost să asigure clienţilor Opel o experienţă de conducere comparabilă în materie de confort şi precizie cu cea oferită de autovehiculele mai mari şi mai scumpe. şasiul şi sistemele de direcţie noi stau la baza noului model. şasiul nu a preluat absolut nicio componentă de la modelul actual Corsa. Stabilitatea la deplasarea în linie dreaptă şi în viraje este îmbunătăţită datorită unui centru de greutate mai coborât cu 5 milimetri, unui subcadru mai rigid, unei noi geometrii a suspensiei, inclusiv o articulaţie frontală nouă. Comportamentul la rulare, reacţiile sistemului de direcţie şi caracteristicile de subvirare au fost optimizate. De asemenea, noile amortizoare oferă modelului Corsa de generaţia a cincea o filtrare îmbunătăţită a perturbărilor provocate de gropi şi suprafeţe de drum denivelate, asigurând un confort exemplar la bordul unui autovehicul de mici dimensiuni.

Dezvoltarea unei arhitecturi electrice complet noi pentru a cincea generaţie a modelului Corsa asigură un nivel de interacţiune mai sofisticat între diferitele sale sisteme. Datorită noii geometrii şi calibrării software-ului de direcţie, noul sistem de servodirecţie sensibilă la viteză este îmbunătăţit, asigurând un răspuns mai precis şi sporind atât plăcerea de a conduce, cât şi confortul. Toate modelele Corsa dispun de o nouă dotare standard care permite reducerea efortului la efectuarea manevrelor de direcţie la viteze reduse, modul City, activat uşor prin simpla apăsare a unui buton.

Ca şi la modelul actual Corsa, clienţii pot alege între două variante de şasiu, Confort şi Sport. şasiul Sport are arcuri şi amortizoare mai rigide, precum şi o calibrare şi o geometrie de direcţie specifică pentru un răspuns mai direct.

Elementul principal de sub capota aşa-numitei noi „Corsa E” de generaţia a cincea este reprezentat de motorul turbo nou 1.0 ECOTEC cu injecţie directă şi trei cilindri, parte a ofensivei majore a mărcii în materie de sisteme de propulsie. Acest motor de mici dimensiuni este singurul 1.0  l cu trei cilindri produs în serie cu un arbore de echilibrare care îi permite să stabilească un nou standard în clasa sa datorită unui nivel extrem de scăzut de zgomot, vibraţii şi duritate (NVH), precum şi confortului sporit în timpul conducerii. Motorul turbo compact 1.0 ECOTEC cu injecţie directă, fabricat integral din aluminiu, care îndeplineşte deja cerinţele standardului de emisii Euro 6, este disponibil în două variante de putere, de 66 kW/90 cp sau 85 kW/115 cp. Ambele excelează printr-un timp de reacţie excelent şi un cuplu puternic în gama de turaţii reduse, generând 170 Nm de la doar 1.800 rpm. Noul motor Opel cu trei cilindri şi cilindree mică este prevăzut cu tehnologia Start/Stop în dotarea standard.

Noua gamă de sisteme de propulsie pe benzină a modelului Corsa este, de asemenea, extinsă prin introducerea unui nou motor turbo de 1,4 l ce dezvoltă o putere de 74 kW/100 cp şi un cuplu maxim de 200 Nm, precum şi a unităţilor îmbunătăţite cu aspiraţie naturală de 1,2 şi 1,4 l care respectă cerinţele standardului de emisii Euro 6. în plus, motoarele 1.3 CDTI de 75 CP şi 70 95 CP semnificativ revizuite, mai rafinate şi care respectă acum standardul de emisii Euro 6 lărgesc oferta Corsa pe partea de motoare diesel. La lansare, cea mai economică versiune Corsa – cu o putere de 95 CP, o transmisie manuală cu 5 trepte de viteză şi sistem Start/stop – are un nivel al emisiilor de CO2 de doar 89 g/km. Alte variante cu nivel redus de emisii vor fi lansate cel mai curând în primăvara anului următor.

Dar nu doar motoarele complet noi şi îmbunătăţite sporesc plăcerea de a conduce şi confortul la bordul noului Corsa. Introducerea de noi transmisii contribuie, de asemenea, la experienţa de conducere şi îmbunătăţirea eficienţei. Ambele versiuni ale motorului turbo 1.0 ECOTEC cu sistem de injecţie directă sunt combinate cu o transmisie manuală complet nouă cu 6 trepte de viteze şi un design compact. Caracteristicile principale includ o eficienţă sporită, datorită designului care asigură un nivel scăzut de frecare şi comutării precise a treptelor. Schimbarea treptelor de viteză la bordul noului Corsa este comodă şi uniformă, rapidă şi precisă. Odată cu lansarea noului Corsa, Opel pune la dispoziţie cea mai nouă generaţie a transmisiei automate cu şase trepte de viteză, precum şi transmisia manuală automatizată complet nouă, Easytronic 3.0, care oferă reacţii mai bune şi uniforme – modul perfect de a combina într-un mod accesibil confortul unei transmisii automate cu eficienţa uneia manuale.

Având un design cu linii clare, habitaclul noului model Corsa este organizat în jurul unui centru de comandă pentru şofer. Panoul de instrumente este proiectat în jurul liniilor orizontale care îmbunătăţesc estetic spaţiul interior generos. Ecranul tactil color de 7 inch al sistemului IntelliLink are o amplasare ideală în consola centrală, aproape de schimbătorul de viteze. Acest lucru îi permite şoferului să treacă în mod natural de la controlul transmisiei la ecranul tactil. Sistemul de infotainment de ultimă generaţie al noului Corsa oferă cele mai bune oportunităţi de conectivitate, este compatibil cu dispozitivele cu iOS şi Android şi poate fi acţionat prin comandă vocală. De asemenea, funcţii precum Bluetooth şi Siri Eyes Free sunt disponibile.

Noul Corsa lansează o gamă de sisteme de asistenţă pentru şofer, multe dintre acestea neavând rival în clasa. Siguranţa este sporită datorită noilor sisteme disponibile pentru prima dată la bordul Corsa, precum farurile bi-xenon cu lumină la virare, monitorizarea unghiului mort şi camera video frontală Opel Eye cu sistem de recunoaştere a indicatoarelor rutiere, sistem de avertizare privind părăsirea benzii de rulare, asistentul pentru fază lungă, funcţia de indicare a distanţei de urmărire şi sistemul de avertizare privind o coliziune frontală. Pentru a oferi un nivel maxim de siguranţă, sistemul de avertizare la coliziune frontală foloseşte o avertizare de culoare roşie proiectată pe parbriz, în câmpul vizual al şoferului. în plus, afişajul sistemului de monitorizare a presiunii în pneuri avertizează şoferul în eventualitatea unei pierderi excesive a presiunii.

De asemenea, confortul la conducere este îmbunătăţit prin intermediul sistemului avansat de asistenţă la parcare, ce virează automat în timpul manevrelor de parcare, precum şi al camerei video pentru marşarier şi asistentului la pornirea în rampă. Volanul, scaunele din faţă, iar acum şi parbrizul pot fi încălzite pentru a asigura o temperatură potrivită în habitaclu şi o vizibilitate optimă în zilele reci. Interiorul de primă clasă include scaune faţă sculptate elegant cu o execuţie superbă, un acoperiş panoramic de mari dimensiuni şi iluminare ambientală plăcută, care asigură o atmosferă caldă, primitoare în habitaclu.

Iar pentru persoanele sportive, partea din spate integrează opţional suportul practic pentru biciclete FlexFix, oferit exclusiv de Opel.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO