Auto

PESA, producător polonez de trenuri şi tramvaie şi simbol al industriei poloneze moderne, a fost achiziţionat de stat

PESA, producător polonez de trenuri şi tramvaie şi...

Autor: Catalina Apostoiu

27.07.2018, 00:05 900

Vehiculul de investiţii al statului polonez PFR a semnat un acord de investiţii cu PESA Bydgoszcz, achiziţionând o participaţie de aproape 100% la companie în schimbul a 300 milioane de zloţi (70 milioane de euro), potrivit emerging-europe.com.

PESA este cel mai mare producător de trenuri al Poloniei şi furnizează servicii de modernizare, mentenanţă, reparaţii de material rulant.

„Industria feroviară joacă un rol important în planurile premierului Mateusz Morawiecki“, a declarat Pawel Borys, preşedinte al PFR. „Investiţia PFR în PESA reprezintă un pas important în dezvoltarea acestui sector. Suntem convinşi că această investiţie va avea efecte sociale şi economice pozitive în Polonia. Obiectivul nostru strategic este să consolidăm în continuare sectorul feroviar, atât în Polonia, cât şi peste graniţe, pentru a construi un grup industrial semnificativ pe piaţa mondială, şi apoi să câştigăm un partener privat.“

Vânzarea PESA către PFR nu ar trebui să surprindă având în vedere colaborarea din ultima vreme dintre cele două grupuri. „Planurile noastre vizează întărirea PESA ca lider pe piaţa internă şi dezvoltarea în continuare a exporturilor. Într-un proces competitiv am câştigat în faţa unor ofertanţi străini care, ca şi noi, au recunoscut valoarea şi potenţialul PESA“, a declarat Marcin Piasecki, vicepreşedinte al boardului PFR.

PESA produce trenuri şi tramvaie în două fabrici din Polonia, produsele ajungând în mai multe ţări din Europa. În România, PESA a livrat patru tramvaie în Cluj-Napoca.

În ultimii şapte ani, compania a produs peste 600 de tramvaie. PESA a investit în ultimii cinci ani peste 500 milioane de zloţi (circa 120 milioane de euro) în cercetare şi dezvoltare.

La sfârşitul anului trecut, producătorul polonez a obţinut un împrumut de 200 milioane de zloţi de la un consorţiu de şase instituţii financiare în frunte cu PKO Bank Polski, acesta ajutând compania să finalizeze restructurarea businessului său şi menţinerea lichidităţii până la găsirea unui investitor strategic, potrivit railjournal.com.

Compania anunţase anterior că-i lipsesc fondurile necesare pentru onorarea noilor comenzi şi că întâmpina dificultăţi în obţinerea garanţiilor necesare pentru noi contracte.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO