Auto
Peste 200.000 de autovehicule s-au livrat în 2019, pentru prima dată în ultimii zece ani, în valoare de 5 mld. euro, la un preţ mediu de 25.000 de euro
Vânzările de autovehicule s-au ridicat anul trecut la peste 5 miliarde de euro, luând în calcul volumul pieţei şi un preţ mediu de 25.000 de euro cu TVA.
Vânz[rile de vehicule pe piaţa locală s-au ridicat anul trecut la circa 200.000 de unităţi pentru prima dată în ultimul deceniu, în creştere cu 7% faţă de 2018, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor la nivelul primelor 11 luni ale anului trecut.
Luând în calcul un preţ mediu de 25.000 de euro cu TVA, valoarea pieţei auto din 2019 a fost de peste 5 miliarde de euro.
În plus, piaţa auto locală şi-a dublat volumul în ultimii cinci ani, crescând de la 100.000 de autovehicule în 2014 la 200.000 în 2019.
Piaţa auto locală nu a mai depăşit pragul de 200.000 de autovehicule noi vândute într-un an din anul 2008 când s-au livrat 324.000 de autovehicule. În 2009 a urmat cel mai mare declin punctat de piaţa locală în ultimii 20 de ani, an în care piaţa a scăzut cu mai bine de 50%. În acest interval de timp a fost eliminat şi timbrul de mediu, la 1 februarie 2017 moment de la care au intrat în ţară aproape un milion şi jumătate de maşini vechi. Pe de altă parte, în tot acest timp a fost în derulare programul Rabla. Mai mult, anul trecut prin Rabla Plus clienţii de maşini electrice obţineau de la stat un bonus de 10.000 de euro, cel mai mare la nivel european. În plus, premierul Ludovic Orban a anunţat că cel mai probabil din luna martie a acestui an va reveni programul Rabla, inclusiv cu o componentă pentru maşini electrice.
„Vorbim de un program Rabla pentru reînnoirea parcului auto naţional, este important să susţinem eliminarea maşinilor vechi. Am purtat discuţii şi toţi sunt interesaţi de acesta şi programul de electrificare este susţinut. Ce lipseşte din proiect? Metode eficiente de a bloca intrarea de rable în ţară. Aici nu avem o soluţie spectaculoasă deoarece apetitul este foarte mare şi este dictat de buzunar, însă în timp şi clientul va conştientiza ce iese pe ţeava de eşapament a unei maşini vechi“, a declarat Brent Valmar, directorul general al Porsche România, în cadrul unui eveniment din luna decembrie a anului trecut.
El a subliniat că poluarea aerului şi decarbonizarea vor conta foarte mult în 2020, chiar dacă anul este unul electoral, când de obicei nu sunt implementate soluţii radicale.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Analiză ZF. Cine construieşte autostrăzile României: Umbrărescu, turcii de la Makyol şi italienii de la Webuild au cei mai mulţi kilometri în lucru
-
Business sportiv. Imobiliarele, sectorul preferat de sportivi pentru investiţii. Banii câştigaţi din sport merg în clădiri rezidenţiale sau în unităţi de cazare. Care sunt proiectele unde au investit Elisabeta Lipă, Simona Halep, Radu Drăguşin, Ciprian Marica, Ioan Andone, Ciprian Tătăruşanu
-
Ce se întâmplă cu construcţiile? De la creşteri de două cifre anul trecut, construcţiile plonjează cu 11% în primele două luni din 2024
-
ZF/First Bank Lecţii de Business. Marius Ştefan, Autonom: Dacă reuşeşti să îţi ţii orgoliul sub control, ai numai de câştigat. Dacă într-o întâlnire de business te controlezi şi mai mult asculţi decât vorbeşti, cine are de câştigat? Cine a vorbit sau cine a ascultat? Care sunt cele 10 lecţii de business
-
Aproape 20 de producători români de mobilă caută contracte la târgul din Milano. „Milano este un bun profesor, îţi arată, te învaţă, este o olimpiadă a designului în mobilă.“
-
Melinda-Impex Instal, o companie din Odorheiu Secuiesc, cumpără doi distribuitori de instalaţii termice şi obiecte sanitare din Arad
-
Revoltător. Aproape 29.000 de români mor anual din cauza poluării, iar în Bucureşti transportul este principala problemă
-
Marii câştigători ai războiului din Ucraina: Patru companii portuare, Socep, TTS, Comvex şi Romnav, şi-au majorat capitalizarea de la 200 de milioane de euro la 800 de milioane de euro în doi ani. Cine sunt acţionarii companiilor care controlează activitatea porturilor la Dunăre şi la Marea Neagră
-
Sergiu Manea, CEO al BCR: Am dezvoltat o aplicaţie care să ajute antreprenorii să găsească programele de finanţare care li se potrivesc. Silviu Tamaş, senior enterprise architect, OceanoBe, care a dezvoltat George SmartEU: Lucrăm să integrăm noi funcţionalităţi în cadrul aplicaţiei
-
ZF Investiţi în România! Răzvan Grancea, Fra Express: Avem nevoie de Schengen pentru a atrage investiţii în România. Spre Ungaria pierdem şi 15 ore în vamă
-
ZF Private Health. Harris Palaondas, business director, Sofmedica: 1.500 de operaţii cu robotul da Vinci s-au făcut anul trecut. Cu un program de decontare putem ajunge la 5.000 de intervenţii anual. Investiţia într-un centru de chirurgie robotică variază între 2 şi 5 milioane de euro în funcţie de configuraţia centrului
-
Business sportiv. Ce turnee pun România pe harta mondială a tenisului? Transylvania Open, Ţiriac Open şi Iaşi Open, printre cele mai importante turnee
-
Importatorul de băuturi B.D.G. Import mizează pe brandurile Glenfiddich şi Monkey Shoulder pentru a-şi majora veniturile cu 50 mil. lei în următoarele 12 luni. B.D.G. Import a terminat anul 2023 cu o cifră de afaceri de 365 mil. lei
-
Afaceri de la Zero. Elvira Bădescu a deschis propriul centru educaţional, Smart Kids Academy, după o experienţă de peste zece ani în învăţământ
-
Topul celor mai profitabile 15 bănci în 2023. Banca Transilvania, BCR şi Raiffeisen sunt pe podium în topul profiturilor, cu câştiguri cumulate de 6,7 mld. lei, adică 50% din total. Câştigurile celor mai profitabile 5 bănci din România se apropie de 10 mld. lei, adică peste 70% din câştigul total al sistemului bancar
-
Top 10 cele mai mari profituri bancare în 2023, cel mai bun an al băncilor din istoria României