• Leu / EUR4.7600
  • Leu / GBP5.5029
  • Leu / USD4.2821
Auto

Piaţa auto din Europa dă în clocot: După ce Renault a anunţat că vrea să cumpere Fiat, acum Peugeot îşi doreşte un parteneriat cu italienii

Piaţa auto din Europa dă în clocot: După ce Renault a anunţat că vrea să cumpere Fiat, acum Peugeot îşi doreşte un parteneriat cu italienii

Autor: Mircea Nica

1 apr 2019 2131

PSA Peugeot Citroen şi Fiat Chrysler Automobiles au avut discuţii preliminare privind o colaborare pe o platforma nouă, baza fundamentală a unui model de maşină, pentru a-şi reduce costurile investiţiilor într-o regiune competitivă, potrivit Bloomberg.

Anunţul legat de propunerea de colaborare între cei doi constructori auto vine chiar după ce săptămâna trecută Renault a făcut o propunere neoficială de achiziţie pentru Fiat. Renault a anunţat că doreşte şi o fuziune cu Nissan pentru a se putea ridică la un nivel competiţional mai mare, creând un conglomerant care să rivalizeze cu Volkswagen şi Toyota.  

Potrivit directorului executiv al PSA, Carlos Tavares, compania este pregătită pentru a profita de oportunităţile de dezvoltare, chiar dacă în mai puţin de un an a integrat brandurile Opel şi Vauxhall care au fost cumpărate de la General Motors. În acelaşi timp, CEO-ul Fiat Chrysler, Mike Manley, a susţinut că ar fi interesat de o posibilă fuziune prin care producătorul de automobile Fiat Chrysler ar putea deveni mai puternic.

Orice parteneriat ar însemna investiţii orientate către construirea unor maşini electrice. Aceste automobile sunt aşteptate să ia amploare la nivel global cu o producţie de 60 de milioane pe an în 2040 de la 2,2 milioane în 2019, conform Bloomberg.

“Nici un constructor auto nu îşi poate permite să investească singur într-o platforma smart sau hibrid pentru automobilele care vor întră pe piaţă în anii următori. Discuţiile dintre PSA şi Fiat Chrysler Automobiles, BMW şi Daimler sunt semne clare că industria are nevoie de un nou echilibru competiţional privind produsul final şi serviciile, astfel încât accentul să fie bazat pe cooperarea dezvoltării tehnologice şi suportul privind infrastructura,” a spus Carlo Alberto Carnevale Maffe, professor la Universitatea Bocconi din Milan.

Parteneriatul s-ar putea dezvolta printr-o combinaţie mai mare în viitor, chiar dacă în prezent colaborarea este limitată. Fiat şi Peugeot şi-au extins colaborarea privind vehiculele utilitare mai mici pentru a le include în brandurile Opel şi Vauxhall.

Constructorii de automobile au început să îşi crească colaborările pentru a împărţi investiţiile pentru că industria auto are de aface cu o întrerupere tehnologică care este condusă de maşini electrice şi autonome. Regulile stricte privind emisiile care au fost impuse de UE forţează industria să îşi schimbe orientare de la tradiţionalul motor cu combustie.

Preşedintele Fiat Chrysler, John Elkann, este de acord cu punctul de vedere al fostului CEO Sergio Marchionne în care susţine că industria auto trebuie să se consolideze pentru a pune capăt suprapunerii investiţiilor. Marchionne a menţionat că în 2015 industria auto pierdea 2 milioane de euro în fiecare săptămâna din cauza costurilor privind dezvoltarea produselor şi întreţinerea acestora, conform Bloomberg.

 
Principalele valute BNR - marţi, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7600
Diferență: 0,1052
Ieri: 4.7601
Azi: 4.2821
Diferență: 0,2388
Ieri: 4.2726
Azi: 5.5029
Diferență: -0,4505
Ieri: 5.5266
Azi: 4.3275
Diferență: 0,6349
Ieri: 4.3205