Auto

Piaţa auto din România în jos din cauza crizei COVID-19. APIA: Piaţa maşinilor termice s-a comprimat cu o treime în comparaţie cu anul trecut. La polul opus, vânzările de maşini electrice au crescut cu 60%

Piaţa auto din România în jos din cauza crizei...

Autor: Petru Mazilu, Mediafax

13.10.2020, 17:21 423

Vânzările sunt în scădere pe piaţa auto din România din cauza crizei Covid. Potrivit statisticii realizate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, în 2020 piaţa s-a comprimat cu o treime în comparaţie cu anul trecut, în timp ce vânzările maşinilor electrice au crescut cu 60%.

Statistica arată că pe piaţa auto din România care s-a comprimat semnificativ după nouă luni cu -32,3%, automobilele electrice îşi continuă creşterea având +59,6% faţă de perioada similară din 2019.

Totuşi, pentru prima dată în acest an, în luna septembrie există o creştere semnificativă a înmatricularilor de autovehicule comparativ cu luna similară a anului trecut (+72,8%). Creşterea nu a acoperit pierderile din primele nouă luni ale anului.

În ceea ce priveşte vânzările, cea mai căutată marcă auto rămâne Dacia, cu 27.693 de unităţi, urmată de către Volkswagen, cu 7.733 de unităţi, Renault 7.514 de unităţi, Ford 6.674 de unităţi, Skoda 6.615 de untităţi şi Hyundai cu 5.119 de unităţi. Autoturismele care reprezintă circa 85% din total, au înregistrat în luna septembrie 2020 un volum de 10.778 de unităţi, cu 81,8% mai mare decât în luna similară din 2019.

Pe modele, Dacia Logan este pe primul loc, urmată de Dacia Sandero, Dacia Duster, Renault Clio şi Skoda Octavia. Maşinile din segmentul SUV şi cele pe benzină sunt cele mai populare, iar persoanele juridice cumpără mai multe maşini decât cele fizice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO