Autoturismele „electrificate“ au o scădere de 17%, realizând o cotă de piaţă de 24,7% din care autoturismele pur electrice înregistrează o scădere de 68%, realizând o cota de piaţă de 4,9%, potrivit datelor centralizate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Scăderea din acest an pe segmentul maşinilor electrice vine după ani de zile în care vânzările acestora s-au dublat an de an. Dar în 2024 prima programului Rabla Plus s-a înjumăţit de la 10.000 la 5.000 de euro, motiv pentru care 80% din banii destinaţi persoanelor fizice au rămas necheltuiţi, potrivit celor de la Dacia. Mai mult, Dacia Spring, „motorul“ pieţei de electrice din ultimii ani, a cunoscut o scădere de 47% în primele şapte luni ale acestui an. Pe de altă parte, şi preţul maşinii a crescut - în 2021 când s-a lansat, cu Rabla maşina costa 8.000 de euro, în timp ce acum preţul a urcat între 12.000 şi 15.000 de euro, în funcţie de versiunea de echipare.