Auto

Porsche, după 40 de ani: Colecţionarii din SUA au restaurat un 911 din 1973. Vezi aici cum arată maşina

Porsche, după 40 de ani: Colecţionarii din SUA au restaurat un 911 din 1973. Vezi aici cum arată maşina

Porsche, după 40 de ani: Colecţionarii din SUA au restaurat un 911 din 1973

Autor: Bogdan Alecu

13.07.2011, 14:17 2467

Prin intermediul proiectului "Revive the Passion", o versiuneamericană din anul 1973 a modelului 911 T Coupé reprezintă unadintre atracţiile principale ale Paradei Porsche din acest an,eveniment organizat de Porsche Club America (PCA). În cadrulacestor festivităţi, care se vor desfăsura în săptămâna 31 iulie -7 august în Savannah, statul Georgia, masina clasică si integralrestaurată va fi oferită prin tragere la sorţi unuia dintre membriiClubului. În cadrul aceluiaşi eveniment, masina va fi predatănoului proprietar. Modelul 911 T a fost restaurat de către experţiiPorsche Classic în Stuttgart, acolo unde a fost produs pentru piaţaamericană: "Made in Germany" - pentru a doua oară, după 38 deani.

Ideea proiectului "Revive the Passion" a apărut la "RennsportReunion" 2010, în Daytona. în cadrul unei întâlniri, reprezentanţiiPCA, cei ai Porsche Club Service şi ai Porsche Classic auconsiderat interesantă posibilitatea de a nu mai oferi o masinănouă Porsche în cadrul tradiţionalei tombole PCA, ci un exemplarclasic Porsche, care să prezinte mare interes pentru membri. Maşinapotrivită a fost găsită lângă Los Angeles si a fost prezentatămembrilor clubului în cadrul paradei Porsche care a avut loc înanul 2010 în St. Charles, Illinois, dar într-o stare mai puţinprezentabilă. Exemplarul 911 T a fost transportat până laStuttgart, unde experţii de la Porsche s-au ocupat derestaurare.

Această versiune americană 911 T Coupé provine din ultimul an deproducţie al modelului F şi dispune de un motor Boxer cu 6cilindri, răcit cu aer si cu o cilindree de 2,4 litri, capabilde140 CP şi de o viteză maximă de 205 km/h.

Specialistii atelierului Porsche Classic au luat în primire omasină fără faruri si fără geamuri. Vopseaua era decojită în maimulte locuri, iar anumite piese, erau chiar improvizate, fără săcorespundă echipării iniţiale, iar în numeroase dotări eraudefecte. Nici până în prezent nu se stie nimic cu privire laistoria masinii, dar este evident că perioada lungă în care nu afost folosită a afectat-o simţitor. În scut au fost găsite chiarresturi ale unor cuiburi de păsări.

Fanii au avut posibilitatea de a urmări îndeaproapetransformarea masinii într-un obiect de colecţie. "Pe paginanoastră de internet am relatat periodic informaţii cu privire laevoluţia acestei restaurări integrale, suplimentând informaţia cunumeroase materiale foto si video corespunzătoare fiecărui pas delucru", a povestit Barbara Böckenhoff, cea care coordoneazăproiectul Porsche Classic.

În atelierul Porsche Classic, aflat în apropierea oraşuluiStuttgart, se lucrează exclusiv cu unelte originale, cu pieseoriginale (sau piese care au fost realizate conform proiectelororiginale), cu date si la dimensiuni originale.

"Anual întreţinem si restaurăm circa 250 de masini clasicePorsche din întreaga lume, începând de la modelul 356 si până laultimul model 911 Type 993 răcit cu aer", a explicat AlexanderFabig, şeful Porsche Classic.

Lucrările la restaurarea acestui model 911 T au durat circa unan, începând de la demontarea completă si până la transformareaintegrală. Toate piesele, chiar şi până la ultimul surub, au trecutprin mâinile experţilor Porsche Classic, fiecare piesă fiindverificată, reglată sau înlocuită. Pentru tratarea anti-corozivă acaroseriei, au fost folosite cele mai moderne metode. Vopsireacatodică prin scufundarea în baie, care asigură grunduirea optimă acaroseriei, este o operaţiune standard pentru industria automodernă si este folosită si în procesul de restaurare integrală dela Porsche Classic. La fel, si în ceea ce priveste vopseaua,specialistii merg în pas cu vremurile si, pentru a proteja mediul,folosesc exclusiv vopsele cu aplicare în mai multe straturi, pebază de apă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO