♦ Acesta este un pas din investiţia de 490 mil. euro realizată de Ford Otosan la Craiova ♦ Producţia începe într-o perioadă în care vânzările de electrice încetinesc însă, dar despre care specialiştii spun că este doar o etapă temporară înainte de introducerea de noi reglementări, precum viitoarele norme Euro 7.
Ford Otosan Craiova a inaugurat ieri noua linie de asamblare a bateriilor care va sprijini producţia de vehicule electrice care vor fi lansate în producţie în perioada următoare în România, ca parte a investiţiei de 490 milioane de euro anunţate în 2022, când Ford Otosan a preluat uzina din Craiova. În România baterii electrice de tracţiune mai produce şi Draexlmaier la Timişoara, dar pentru maşini hibride.
Este pentru prima dată când un constructor începe local asamblarea în serie mare de acumulatori pentru maşini electrice - acestea vor echipa modelele Puma Gen E, Tourneo şi Transit Courier electrice. Anterior, planul era ca bateriile să fie importate din Ungaria. Celulele bateriilor asamblate la Craiova vor fi furnizate, aşa cum a fost anunţat iniţial, de sud-coreenii de la SK.
„Ford Otosan Craiova este una dintre cele mai moderne şi automatizate unităţi de producţie auto din Europa şi suntem mândri să fim primul producător din România care fabrică vehicule electrice. Primele livrări sunt aşteptate în primăvara anului 2025, iar modelele electrice pe care uzina noastră le va produce în curând vor completa gama actuală de modele Ford, jucând un rol esenţial în strategia de electrificare a companiei la nivel european“, a declarat Firat Elhüseyni, preşedintele Ford Otosan România.