Auto

Primul test trecut cu brio de Automobile Dacia: Producţia lui Sandero pentru UK vine la Mioveni, pariu de peste 300 mil. euro

Primul test trecut cu brio de Automobile Dacia: Producţia lui Sandero pentru UK vine la Mioveni, pariu de peste 300 mil. euro

Foto: Mihai Dascalescu

Autor: Bogdan Alecu

29.10.2012, 18:14 3482

Exporturi de peste 300 mil. euro anual şi o producţie suplimentară de peste 30.000 de maşini reprezintă miza pentru care uzina de la Mioveni s-a "luptat" cu cea de la Tanger pentru a atrage în România producţia lui Sandero cu volan pe partea dreaptă. Am fost dezavantajaţi de infrastructură, dar în România a început deja producţia modelului în versiune cu volan pe partea stângă şi în următoarele luni va demara cea cu volan pe partea dreaptă.

Dacia Sandero va fidisponibilă la dealerii engelzi de anul viitor la un preţ de pronire de 5.995 de lire (circa 7.400 de euro), o sumă similară fiind cerută la o dotare opţională pentru cele mai scumpe maşini din lume, notează publicaţia britanică, oferind şi exemple: 5.400 de dolari pentru dungi longitudinale albe pe un Maserati Quattroporte, 5.464 de lire pentru aceeaşi opţiune pe un Porsche 911.

Dacia Sandero va intra în showroom-uri la începutul lunii ianuarie, fiind disponibilă pentru livrare spre finalul aceleiaşi luni.

Modelul de bază, care va costa 5.995 de lire, este dotat cu roţi de 15 ţoli cu jante din oţel, direcţie asistată electric şi bancheta din spate rabatabilă 60/40, însă nu include un radio ci doar posibilitatea de achiziţionare prin intermediul retailerilor autorizaţi.

În timp ce SUV-ul Duster care poate fi deja comandat în Marea Britanie de la 8.995 de lire sterline (aprox. 11.150 de euro) este produs în India, alături de modelele pentru piaţa locală, de asemenea una cu volan pe partea dreaptă datorită unor motive legate de costuri, potrivit lui Arnaud Deboeuf, directorul programului entry în cadrul grupului Renault, noul Sandero nu se produce în nicio uzină cu volan pe dreapta.

Având în vedere că piaţa Marii Britanii s-au înmatriculat anul trecu 1,94 de milioane de autoturisme, valoare comparabilă cu cea din Franţa, unde piaţa în 2011 a fost de 2,2 mil. maşini, Sandero ar putea înregistra vânzări anuale de cel puţin 30.000 de maşini, valoare înregistrată anul trecut în Franţa. Astfel, dacă ar fi produse în România, uzina ar avea o cadenţă anuală mai mare cu 30.000 de unităţi şi exporturi cu până la 300 mil. euro mai mari datorită pieţei britanice.

Pe lângă volume, o producţie suplimentară la Mioveni va atrage şi o creştere a numărului angajaţilor astfel încât producţia să se apropie şi mai mult de capacitatea de 350.000 de unităţi instalată în România.

Noile Logan, Sandero şi Sandero Stepway vor fi produse în uzina de la Mioveni, din România pentru piaţa europeană, precum şi în uzina Somaca din Casablanca, Maroc pentru piaţa regională, precum cea marocană şi Tunisia. Începând cu semestrul doi al anului viitor, noul Sandero va fi produs şi în uzina din Tanger, Maroc, alături de Lodgy, Dokker şi Dokker Van.

"În afara României cel mai mare potenţial pentru Dacia este în Marea Britanie, unde vânzări importante au înregistrat atât Lada cât şi Skoda. În ceea ce priveşte volumele, Sandero va avea vânzări de peste 10.000 de unităţi anual în Marea Britanie. Pentru 10.000 de maşini nici nu ne-am da jos din pat dimineaţa", declara pentru ZF în cadrul Salonului Auto de la Paris Stephen Norman, Senior Vice President, Global Marketing în cadrul Grupului Renault.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO