Auto

Principalii jucatori de pe piata premium readuc in 2008 moda decapotabilelor pentru a cuceri clientela tanara in aceasta vara

Principalii jucatori de pe piata premium readuc in 2008 moda decapotabilelor pentru a cuceri clientela tanara in aceasta vara

Click pentru imaginea marita

17.03.2008, 20:49 23

BMW Seria 1 Cabrio

Segmentul compact detine o cota importanta atat din piata locala, cat si din cea vest-europeana. Motiv pentru care si BMW a extins BMW Seria 1 Cabrio cel mai mult in ultimele luni versiuni ce au la baza Seria 1, compact a gamei.
Dupa ce in 2004 a lansat modelul cu cinci usi, anul trecut gama a fost completata de hatchbackul cu trei usi, precum si de coupe-ul cu spatele de sedan. Iar pentru a acoperi toate nisele segmentului coupe, gama Seriei 1 a fost completata de un cabriolet, realizat pe platforma coupe-ului.
Daca in cazul Seriei 3 BMW a optat pentru un hard-top retractabil, pentru noua Serie 1 s-a optat pentru clasicul soft-top, idee adoptata si de noul Audi A3 Cabrio, principalul concurent al acestuia. Motivul a fost in primul rand designul, care in majoritatea compactelor coupe-cabrio a reprezentat o solutie de compromis la nivelul partii spate.
In comparatie cu versiunea coupe, plansa de bord a cabrioletului este aproape neschimbata, diferenta fiind marcata de aparitia noilor butoane pentru actionarea plafonului. Finisarea interioara este la nivelul segmentului premium, singurul lucru care i se poate reprosa fiind lipsa spatiilor de depozitare. Tot la capitolul spatiu interior amintim ca portbagajul are un volum de 240 de litri, similar cu cel al unui model de clasa mica, indiferent daca se ruleaza cu plafonul pliat sau nu.
Modelul testat, 125i, era echipat cu motorul cu sase cilindri in linie de 3,0 litri care dispune de 218 CP la 6.100 rpm. Acesta este cuplat la o cutie de viteze manuala cu sase trepte, scurta si precisa, tipica unui model sport. Datorita prezentei cuplu motor de 270 Nm, intre 2.500 si 4.250 rpm motorul ofera o elasticitate ridicata, ceea ce permite schimbarea mai rara a treptelor. De-a lungul testului realizat cu precadere pe drumuri virajate de munte, in afara orasului, consumul indicat de computerul de bord a fost de 8,2 litri, in conditiile in care s-a abordat un stil de condus sportiv.
Daca in Europa de Vest Seria 1 Cabrio a fost deja lansat, in Romania lansarea oficiala va fi pe 22 martie. Pretul de baza al noului model va fi de 23.680 de euro, pentru versiunea 118i echipata cu motorul pe benzina de 2,0 litri 143 CP, in timp ce modelul testat, 125i, porneste de la 31.180 de euro, cu TVA inclusa.


Mercedes-Benz SLK

La aproape patru ani de la lansarea celei de-a doua generatii a roadsterului SLK, Mercedes-Benz a lansat versiunea facelift a acestuia, care cuprinde atat modificari la nivelul exteriorului, cat si modificari asupra motoarelor din gama. Vanzarile pe piata locala ale lui SLK au fost de 23 de unitati in 2007, in usoara scadere fata de anul precedent.
La exterior principala modificare care se observa este partea inferioara a spoilerului fata, care aminteste, in functie de preferinte, de monoposturile de Formula 1 sau de Ferrari Enzo.
Spre deosebire de cabriolete, roadsterul SLK dispune de numai doua locuri, dar are avantajul unui deflector integrat, care permite reducerea semnificativa a turbulentelor din habitaclu, atunci cand se ruleaza in modul cabrio. Finisarea interioara respecta normele segmentului premium, calitatea materialelor fiind buna, indiferent de pozitionarea acestora. Tot la capitolul plusuri intra si sistemul de navigatie, a carui grafica este peste cea a concurentei si care are o eroare de distanta redusa. Ergonomia comenzilor din habitaclu este in general buna, exceptie fiind amplasarea semnalizatorului ceva mai sus decat la alte marci, in timp ce in locul unde era de asteptat sa fie pozitionat este amplasat comutatorul pentru tempomat. Portbagajul lui SLK are o capacitate de 300 de litri, fiind comparabil cu cel al unui model de segment compact.
La minusuri trebuie amintita posibilitatea actionarii plafonului numai atunci cand masina stationeaza.
Modelul testat, SLK280, era echipat cu un motor V6 pe benzina de 3,0 litri, care dispune de 231 CP, la 6.000 rpm si de un cuplu motor maxim de 300 Nm, valoare disponibila intre 2.500 si 5.000 rpm. Acesta a fost cuplat la cutia de viteze automata cu sapte trepte 7G-Tronic. Datorita cuplului prezent pe o plaja mare de turatii, motorul ofera o elasticitate ridicata, in timp ce cutia de viteze permite atat rularea confortabila pe autostrada, in modul automat, in timp ce atunci cand se doreste abordarea unui stil de condus mai sportiv, clapetele amplasate in spatele volanului permit schimbarea treptelor fara a lua mainile de pe volan. Datorita lungimii de numai 4,1 metri si ampatamentului de 2,4 metri, masina ofera senzatii tipice unui kart, fiind aproape neutra pe viraje, in pofida tractiunii spate. Temperamentul sportiv este sustinut si de timpul de accelerare de 6,2 secunde de la 0 la 100km/h si de viteza maxima de 250 km/h. Consumul mediu indicat de computerul de bord a fost de 8,2 litri, in conditiile unui traseu montan extraurban, pe care s-a adoptat un stil sportiv de condus. Potrivit companiei, consumul in oras este de 13 litri/100 km, iar cel in afara de 6,8 litri/100km.
Preturile noului SLK pornesc de la 36.979 de euro, cu TVA inclusa pentru modelul SLK200K si pot ajunge la aproape 70.000 de euro, pentru 55 AMG, in timp ce modelul testat, SLK280, are un pret de 42.334 de euro. In segmentul roadsterelor, Mercedes-Benz SLK concureaza cu BMW Z4, care are preturi cuprinse intre 30.800 de euro si 60.550 de euro pentru versiunea Z4 M, care concureaza cu SLK 55 AMG si Porsche Boxter.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO