Auto

Proiecte rutiere pe care CNADNR le-a amânat în primul semestru al acestui an

Proiecte rutiere pe care CNADNR le-a amânat în primul...

Autor: Andreea Neferu

16.08.2014, 09:00 527

Deşi toată lumea se plânge de lipsa infrastructurii rutiere, CNADNR a cheltuit doar 40% din banii pe care îi avea alocaţi pentru drumuri în S1. 
Cheltuielile de capital ale companiei de drumuri, adică sumele alo­­cate către inves­ti­ţii, au atins în primul semestru al lui 2014 minimul ultimilor 7 ani, ridicându-se la doar 1,3 miliarde de lei (292 mil. euro), arată o analiză a ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor.

Autostrada Comarnic - Braşov

Autostrada de 53 de kilometri încă aşteaptă să găsească finanţare, la peste jumătate de an de la momentul la care au fost anunţate numele investitorilor privaţi care o vor realiza în concesiune, francezii de la Vinci, grecii de la Aktor şi austriecii de la Strabag.  La începutul anului, premierul Victor Ponta îi transmitea fostului ministru al transporturilor Dan Şova că în aprilie trebuie să se „urce pe excavator sau pe buldozer, numai să-i dăm drumul odată”. De asemenea, în ultimele luni Şova susţinea că în luna iunie a acestui an contractul de concesiune ar urma să fie semnat. Noul termem oferit de actualul ministru al transporturilor, Ioan Rus, este toamna acestui an, când se va decide dacă contractul de concesiune va fi semnat cu investitorii privaţi selectaţi în urmă cu mai bine de jumătate de an sau procedura de licitaţie va fi reluată.

Primii 6,5 kilometri ai autostrăzii Bucureşti - Ploieşti

Tronsonul de 6,5 kilometri ai autostrăzii Bucureşti - Ploieşti, care se întinde între şoseaua Petricani şi centura Capitalei, a rămas recent fără constructor, după câţiva ani în care finanţarea pentru construirea acestui sector de drum a fost redusă. În urmă cu aproape două luni, fostul ministru al transporturilor Dan Şova spunea că a trimis notificarea de reziliere a acestui contract către italienii de la Pizzarotti şi că proiectul va fi relicitat, urmând să fie finalizat la sfârşitul anului 2015.

Inelul de centură sud al Capitalei

La începutul acestei veri, CNADNR a reziliat cele trei contracte încheiate în urmă cu câţiva ani pentru reabilitarea centurii de sud a Capitalei. Contractele nu s-au putut derula în lipsa alocărilor financiare. Fostul ministru al transporturilor Dan Şova spunea că se vor reface licitaţiile pentru închiderea inelului de sud al centurii Capitalei, între Autostrada Bucureşti - Piteşti şi Autostrada Soarelui.

Autostrada Nădlac - Arad, lot 2

Construirea tronsonului de 16,7 kilometri între Pecica şi Arad a fost din nou scoasă la licitaţie la începutul lunii iunie după ce CNADNR a reziliat contractul de execuţie a acestei autostrăzi în vara anului trecut, în contextul în care constructorul şoselei, firma austriacă Alpine, a intrat în faliment la nivel internaţional şi în insolvenţă pe plan local. Astfel, după reziliere, CNADNR a mai aşteptat încă aproape un an până să caute un nou constructor pentru acest tronson. Deocamdată nu au fost anunţaţi câştigătorii licitaţiei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO