Auto

PwC România: Nouă din zece maşini vândute în 2035 la nivel global vor fi electrice, iar piaţa de staţii de încărcare va exploda, la 75,5 miliarde euro. România are 1.500 de puncte publice de încărcare şi 17.000 de maşini electrice înmatriculate

PwC România: Nouă din zece maşini vândute în 2035 la...

Autor: Roxana Rosu

27.09.2022, 11:21 138

Piaţa de încărcare a vehiculelor electrice va creşte la 75,5 miliarde de euro în 2035, de la 4,5 miliarde de euro în 2021, reiese din raportul Digital Auto 2021/22 realizat de strategy&, departamentul global de strategie al PwC, în condiţiile în care estimările arată că nouă din zece (93%) maşini vândute în 2035 vor fi electrice (BEV).

”Potenţialul de dezvoltare a pieţei este determinat de creşterea cererii pentru maşini electrice în condiţiile unei legislaţii favorabile care interzice motoarele cu combustie în unele oraşe, a obiectivelor de reducere a emisiilor de carbon şi a programelor de susţinere a acestor achiziţii. Având în vedere estimările privind creşterea parcului de maşini electrice pe termen mediu şi lung, masterplanul Uniunii Europene privind infrastructura de încărcare arată un necesar de 6,8 milioane staţii publice de încărcare în 2030, faţă de peste 300.000 în prezent”, a declarat Daniel Anghel, Partener şi Lider pentru industria Auto, PwC România.

România deţine în prezent puţin peste 1.500 de puncte publice de încărcare şi 17.000 de maşini electrice înmatriculate.

”Deficitul de infrastructură semnificativ şi popularitatea tot mai mare a serviciilor de mobilitate deschid o multitudine de oportunităţi de afaceri pentru companiile din domeniu”.

Potrivit raportului, cea mai pregătită ţară din punct de vedere al infrastructurii este Norvegia, cu peste 90.000 de puncte de încărcare.

Pe locul doi se află Elveţia, cu un nivel ridicat de cerere susţinut de o infrastructură solidă pentru maşinile electrice. Regatul Unit prezintă un nivel bun al cererii din partea consumatorilor, susţinut de infrastructura vehiculelor electrice, dar stimulente limitate pentru populaţie. Germania se situează la jumătatea clasamentului, cu performanţe relativ bune în ceea ce priveşte stimulentele guvernamentale şi creşterea cererii clienţilor pentru vehiculele electrice.

Următoarea poziţie revine Franţei, cu un nivel mediu de infrastructură pentru vehicule electrice, dar care, împreună cu un nivel mai ridicat de stimulente, ar putea duce la o mai mare adoptare a vehiculelor electrice.

Spania şi Italia au înregistrat cel mai mic scor, în principal din cauza lipsei de infrastructură.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO