Auto

RAR: Majorarea taxelor de service nu va scumpi manopera

RAR: Majorarea taxelor de service nu va scumpi manopera

Foto: Shutterstock

Autor: Gabriel Botezatu

02.11.2011, 11:10 640

Registrul Auto Român (RAR) susţine că suplimentarea taxelor pentru acordarea autorizaţiei anuale pentru atelierele auto în funcţie de activităţile prestate şi numărul de mărci reprezentate nu ar trebui să influenţeze costul manoperei, RAR considerând nesemnificativă valoarea taxelor aplicate.

De la 1 octombrie a intrat în vigoare o decizie RAR conform căreia atelierele auto vor plăti taxele anuale de autorizare în funcţie de numărul lucrărilor prestate şi al mărcilor reprezentate, pentru fiecare în parte. Până la această dată, proprietarii de service auto plăteau o taxă unitară anuală de autorizare de aproximativ 1.000 de lei, informează Mediafax.

Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI) susţine că firmele din domeniu ar putea fi nevoite să crească preţul manoperei în urma deciziei RAR, întrucât un atelier auto efectuează aproximativ cinci activităţi pentru 20 de mărci auto, caz în care s-ar ajunge la o taxă de peste 10.000 de lei.

Noile taxe constau în câte 90 lei pentru maximum trei activităţi de service prestate, 50 lei pentru fiecare activitate suplimentară, precum şi 500 lei pentru fiecare marcă pe care o reprezintă.

Reprezentanţii RAR susţin că noile prevederi nu ar trebui să afecteze costul manoperei şi responsabilizează proprietarii de ateliere.

"În realitate, costul minimal pe care RAR îl solicită nu poate influenţa preţurile de reparaţii, întrucât ele sunt nesemnificative raportate la un număr minim normal de vehicule reparate pe fiecare marcă. Acordarea autorizaţiei diferenţiată pe mărci şi activităţi va viza îndeosebi calitatea lucrărilor efectuate pentru diverse mărci de vehicule, asumarea responsabilităţii service-urilor privind activităţile pe care solicită să le desfăşoare şi ordonarea operatorilor din piaţa serviciilor de tip service auto în funcţie de capacitatea tehnologică, numărul de angajaţi şi în nici un caz după ambiţiile personale ale patronilor de ateliere auto", se arată într-un comunicat al registrului.

Reprezentanţii RAR afirmă că lipsa costurilor diferenţiate pe număr de mărci a dus la apariţia unor efecte negative, incompatibile cu realitatea din piaţă.

"Au apărut service-uri auto cu 2-3 angajaţi care doresc să desfăşoare activităţi diversificate pentru 15 şi chiar 20 de mărci. Tot piaţa este cea care a demonstrat că service-urile autorizate şi de către producătorii vehiculelor au investit mai mult şi mai eficient în logistică, personal, dispozitive, spaţii şi condiţii de muncă mai bune, decât service-urile independente", mai scrie în comunicat.

Membrii ASSAI susţin că noua modalitate de taxare ar putea duce la dispariţia de pe piaţă a jumătate din cele 7.000 de service-uri autorizate din România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels