Auto

Răsturnare de situaţie: La nici o lună de zile de când Automobile Dacia şi-a reluat activitatea, producătorul auto trimite, din nou, peste 1.000 de angajaţi în şomaj tehnic. Decizia vine după ce activitatea a fost adaptată cererii comerciale

Răsturnare de situaţie: La nici o lună de zile de când Automobile Dacia şi-a reluat activitatea, producătorul auto trimite, din nou, peste 1.000 de angajaţi în şomaj tehnic. Decizia vine după ce activitatea a fost adaptată cererii comerciale

Autor: Dorin Oancea, Luiza Paraschivu, Mediafax

02.06.2020, 19:43 392

1100 de angajaţi de la secţiile Presaj şi Mecanică de la uzina Dacia din Mioveni intră în şomaj tehnic în perioada 2-30 iunie, din cauza lipsei comenzilor. Compania declară că activitatea este adaptată cererii comerciale. 

Măsura vine la nici o lună de zile de când în fabrică a fost reluată integral activitatea. În fabrică lucrează 15.000 de oameni.

Potrivit liderilor de sindicat, cei 1.100 de salariaţi care vor sta acasă în şomaj tehnic sunt din secţiile care produc piese şi subansamble pentru fabricile din Rusia, Maroc, Brazilia şi Franţa, care sunt închise.

“Cei care sunt în şomaj tehnic fac piese pentru alţii. Atunci, nelucrând ei, n-au ce să lucreze nici ai noştri. (…) Din 15 mii de oameni, stăm acasă 1100. Am convenit ca Presajul să lucreze doar în două schimburi. Fiecare echipă, când îi vine rândul la schimbul trei, stă acasă.” a declarat, pentru MEDIAFAX, Nicolae Pavelescu, lider de sindicat Dacia.

760 de angajaţi din Secţia Motoare nu vor mai veni la muncă până la finalul lunii iunie.

Dacia şi-a reluat activitatea integral din data de 4 mai, însă acum se produc doar 1.180 de maşini pe zi, potrivit sindicaliştilor.

„Industria auto a fost afectată odată cu declanşarea crizei sanitare şi în România, încă din luna februarie, când a fost înregistrat primul caz de infecţie cu COVID – 19 în ţară. Activitatea de fabricaţie pe platforma industrială Dacia de la Mioveni a fost suspendată şi reluată gradual, începând din 21 aprilie, în acord cu partenerii sociali, prioritizând condiţiile de igienă şi securitate pentru protejarea sănătăţii angajaţilor noştri. Din 11 mai, activitatea celor două uzine se desfăşoară în trei echipe, adaptând-o cererii comerciale. La sfârşitul lunii mai, cadenţa de fabricaţie a fost de 1200 de vehicule pe zi, iar în cursul lunii iunie, este prevazută creşterea acesteia, la 1300 de vehicule pe zi”, a comunicat pentru MEDIAFAX Direcţia Comunicare Groupe Renault România.

 
 
 
AFACERI DE LA ZERO