Auto

Reacţia Euroins la acuzaţiile COTAR: Declaraţiile COTAR reprezintă o manevră evidentă de discreditare a Euroins Romania şi o dovadă publică de lăcomie

Reacţia Euroins la acuzaţiile COTAR: Declaraţiile...

Autor: Mircea Nica

13.01.2020, 12:20 775

Euroins România respinge acuzaţiile Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) privind încălcarea unor prevederi legale în domeniul RCA şi declară că recentele declaraţii sunt ”dovezi publice de lăcomie”.

“Campania dezlănţuită de către COTAR împotriva Euroins România este artificială şi reprezintă o manevră evidentă de discreditare a Euroins România, cu potenţiale prejudicii serioase asupra activităţii societăţii. Protestul priveşte modul de aplicare a normelor RCA în general, iar în realitate este vorba despre o acţiune concentrată exclusiv împotriva Euroins”, potrivit informaţiilor transmise de compania de asigurare.

Reacţia Euroins vine în contextul în care COTAR a anunţat pe data de 10 ianuarie organizarea unui nou protest pentru a atrage atenţia autorităţilor statului asupra nerespectării prevederilor legale de către compania de asigurări Euroins. 

Confederaţia spune că în luna noiembrie 2019, în spaţiul public au apărut două note interne ale Euroins, prin care acest asigurător a dat instrucţiuni angajaţilor săi sp gestioneze dosarele de daună - create ca urmare a evenimentelor survenite în trafic -, într-o manieră care încalcă flagrant dispoziţiile legislaţiei în domeniu, respectiv Legea nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi tramvaie şi Norma ASF nr. 20/2017 privind asigurările auto din România. 

COTAR mai reclamă faptul că Euroins pretinde că despăgubirile sunt ajustate „astfel încât să corespundă nivelului mediu de trai din România”. Aşa cum transportatorii, obligaţi prin lege să încheie contracte de asigurare RCA, au obligaţia de a achita preţul integral al poliţei, la fel şi asigurătorul are obligaţia de a achita cuantumul integral al despăgubirilor, astfel cum sunt stabilite prin lege, nu în funcţie de criterii imaginate de acesta.

Euroins a explicat în comunicat că multe dintre petiţiile înregistrare de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) sunt depuse de service-uri auto care solicită tarife indecente şi de aceea sunt adesea soluţionate în favoarea Euroins România. Un exemplu de tarif indecent este facturarea unui far de Dacia Logan cu aproape 400 de euro, în condiţiile în care o asemenea piesă costă între 300 şi 700 de lei. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO