Auto

Renault a ajuns să vândă 68% din Avtovaz pe o rublă unui institut rus după 12 ani şi investiţii de peste 1 mld. euro. Constructorul rus primeşte componente şi de la Dacia

Renault a ajuns să vândă 68% din Avtovaz pe o rublă...

Autor: Bogdan Alecu

29.04.2022, 00:07 14692

Modelele Renault şi Lada produse de AvtoFraMos şi Avtovaz în Rusia dispun şi de componente produse la Automobile Dacia, cum ar fi cutia de viteze cu şase trepte, iar noile modele Dacia precum Logan şi Sandero şi viitoarele Bigster şi Duster sunt şi vor fi dezvoltate pe platforma CMF-B, care ar fi fost utilizată şi pentru viitoarele modele Lada. Odată cu retragerea francezilor dezvoltarea rămâne sub semnul întrebării.

România a exportat anul trecut către Rusia bunuri şi servicii în valoare de circa un miliard de euro, în timp ce valoarea importurilor a fost de trei ori mai mare, arată calculele făcute de ZF pe baza datelor de la Institutul Naţional de Statistică.

Dacia este cel mai mare exportator local către piaţa din Rusia, printre produsele livrate fiind componente pentru maşinile asamblate la uzina AvtoFraMos din Moscova, preluată de municipalitatea din Moscova şi către Avtovaz, acum controlată de un institut de cercetări auto. Primul impact asupra Dacia a fost înregistrat în cadrul Uzinei Mecanice, care a oprit pentru trei zile în martie producţia de cutii de viteze, pe fondul reducerii comenzilor la nivel mondial, nu doar către Rusia.

Pe de altă parte, eliminarea rapidă a Lada va presupune şi costuri suplimentare pentru platforma CMF-B, care cel mai probabil nu va mai include viitoarea Niva, la  care francezii deja lucrau. Mai mult, Rusia este a doua cea mai mare piaţă pentru Renault din afara Franţei, iar eliminarea acesteia din portofoliu va atrage pierderi.

La Mioveni este produsă cutia de viteze TX26 cu şase trepte, care echipează atât modele Dacia cu motoare diesel cât şi benzină şi inclusiv modele Duster cu tracţiune integrală.

În 2020 la Mioveni s-au produs 339.000 de cutii de viteze TX26, într-o medie de 1.350 de unităţi pe zi lucrătoare. Astfel, teoretic, în cele trei zile s-au pierdut aproape 4.000 de unităţi. Însă într-o astfel de uzină volumele pot varia de la zi la zi, iar valoarea lunară este cea care este luată în calcul.

Yves Caracatzanis, până în iunie 2021 preşedinte şi CEO al Avtovaz, care între 2016 şi 2018 a condus şi Automobile Dacia, lansa în producţie anul trecut noua Lada Largus în uzina AvtoVaz din Tolyatti. „Noua“ Largus pentru ruşi era în realitate Dacia Logan MCV din 2006 cu bord de Duster din 2014 şi parte frontală de Logan din 2012.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO