Auto

Renault Clio GT Line 1,2 TCe 120 CP, esenţă de supercar. Galerie FOTO

Cum arată noul Renault Clio

Cum arată noul Renault Clio

Autor: Bogdan Alecu

01.01.2017, 15:00 1291

Dincolo de performanţe dinamice, tehnice sau inovaţii în domeniul tehnologiei, Renault mizează cu fiecare generaţie nouă pe automobile cu tot mai multă personalitate şi cu un accent tot mai puternic pe design „latin”. Ce înseamnă asta? Înseamnă automobile mai frumoase, cu accent pe sportivitate şi acea pasiune ce se regăseşte în „limbajul” designului.

Odată cu noul Clio facelift modelul de clasă mică al Renault a primit faruri cu un design interior nou şi vin cu becuri LED, o nouă semnătură a LED-urilor de zi, ce amintesc de cele de pe Megane şi Talisman şi o emblemă mai mare. La spate de asemenea maşina vine cu stopuri noi şi mai mult crom.

Tocmai pentru că mizează pe imagine, Renault vine cu tot mai multe versiuni. Spre exemplu, pe lângă deja clasicele game Life, Zen şi Intens, ce reprezintă versiuni de echipare Clio este disponibil şi ca GT Line, iar din gama performance vor mai veni Clio RS şi RS Trophy. Pe de altă parte, la Megane există acum GT şi GT Line, dincolo de gama RS, tocmai pentru a atrage clienţii care doresc „altceva”.

Noutatea la Clio facelift GT Line este faptul că motorul 1,2 TCe de 120 CP şi 205 Nm (cuplu motor disponbil de la 2.000 rpm) este disponibil acum şi cu o transmisie manuală cu şase trepte, nu numai cu cea automată cu dublu ambreiaj (EDC), ceea ce înseamnă că cel de la volan are acum mult mai mult control asupra maşinii. În plus, automobilul devine şi mai plăcut la condus pentru cei ce preferă varianta „old school”.

Datorită faptului că maşina are sub 1,1 tone, cei 120 CP dezvoltaţi par mai mulţi la prima vedere, mai ales la plecarea de pe loc. Pe hârtie, Clio GT Line 1,2 accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,2 secunde şi poate rula cu aproape 200 km/h, în timp ce consumul impresionează - între 7 şi 8 litri/100 km în funcţie de traficul din Capitală şi 6 litri/100 km în extraurban, pe drum naţional cu o bandă pe sens. Dacă se merge constant cu 80-90 km/h consumul scade chiar şi sub 5 litri/100 km.

Dar tot ce ţine de GT Line stă în detalii. Spre exemplu scaunele sport, care te face să crezi că te afli într-un RS de 200 CP, volanul gros mult mai plăcut la atingere, pedalierul sport cu inserţii de cauciuc şi cu exact spaţiul corect necesar între pedale. Spre deosebire de modelul lansat în 2012 materialele sunt acum de o calitate mai bună şi mai plăcute la atingere, mai ales că planşa centrală este îmbrăcată complet într-un material moale. Spre exemplu, dacă mecanismul de acţionare al gurilor de ventilaţie de pe consola centrală era unul „ieftin”, acum acesta este îmbunătăţit.

De asemenea, suspensia este una potrivită pentru un automobil sport. Poate fi gălăgioasă şi tare pe denivelări, însă exact cum trebuie pe un asfalt de bună calitate.

Preţul de pornire pentru versiunea GT Line este de 14.700 de euro cu TVA pentru motorul 1,2 TCe. Cine achită 15.700 de euro poate primi dieselul 1,5 dCi 90 CP iar pentru 16.050 de euro se poate cumpăra 1,2 TCe cu transmisia automată EDC. Alături de acestea vine dieselul de 110 CP cu transmisie manuală la 16.350 de euro iar cine vrea diesel automat are la dispoziţie un 1,5 dCi 90 CP cu EDC la 17.050 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO