Auto

Renault discută cu Geely posibilitatea ca chinezii să preia divizia de motoare termice a grupului francez, care include uzinele de motoare şi transmisii de la Mioveni

Renault discută cu Geely posibilitatea ca chinezii să...

Autor: Bogdan Alecu

12.10.2022, 16:38 1049

Renault ar putea vinde pachetul majoritar de acţiuni din viitoarea divizie de motoare termice către Geely, în condiţiile în care chinezii au preluat controlul şi asupră Samsung Motors din Coreea de Sud, potrivit presei internaţionale.

Automotive News Europe notează faptul că Nissan ar trebui să cadă de acord pentru ca Geely să preia un pachet majoritar în businessul responsabil cu motoare cu ardere internă.

Divizia de motoare cu ardere internă a Renault include uzinele de motoare şi transmisii de la Mioveni, însă acestea sunt integrate în compania Automobile Dacia, care deţine uzina auto. Mai mult, la Mioveni Renault produce motorul de 1 litru de concepţie Nissan şi care echipează mai multe modele Dacia.

În data de 8 noiembrie, 2022, Grupul Renault  va organiza Capital Market Day, moment în care , Luca de Meo, CEO Renault Group şi Thierry Piéton, CFO Renault Group, vor prezenta o actualizare a strategiei Grupului şi a obiectivelor financiare pe termen mediu ale planului strategic Renaulution.

Renault are în plan înfiinţarea a două divizii - una pentru maşini electrice în Franţa şi una dedicată motoarelor termice pentru diviziile din afară Franţei.

Dacă în viitoarea companie pentru maşini electrice Renault va deţine majoritatea, planul pentru cealaltă companie, pentru motoare termice, va fi să rămână cu 40% din acţiuni, iar 60% să fie vândute - astfel, uzinele de motoare şi transmisii de la Mioveni ar putea avea un alt proprietar în perioada următoare.

Într-un interviu acordat ZF la începutul acestei luni, Mihai Bordeanu, country head Dacia pentru România, declara că “Renault pregăteşte crearea unor noi entităţi - una pentru electrice şi una termică şi hibrid şi ştim că România e parte a proiectului - avem uzina mecanică, producem motoare şi cutii de viteze. Din 2035 ştim că nu se vor mai produce motoare termice pentru Europa dar avem expertiză în domeniu şi cum o folosim mai mult şi mai bine şi cum o dezvoltăm - de aceea şi sunt create noile entităţi. Luca de Meo va anunţă în aproximativ o lună . Atunci vom şti cum funcţionează şi care va fi tratamentul fiscal - ce se întâmplă şi cum vor fi organizate entităţile”.

Printre cei care ar putea întra în viitoarea companie de motoare termice ar fi şi Aramco, compania controlată de guvernul Arabiei Saudite, cea mai mare companie din lume după capitalizarea estimată la 2,2 trilioane de dolari, potrivit Automotive News Europe.

Divizia include şi fabricile de motoare şi cutii de viteze din România, care momentan sunt integrate în compania Automobile Dacia. Aramco ar putea lucra mai departe cu Renault la dezvoltarea de combustibili sintetici pentru motoarele cu ardere internă, Aramco având un centru de dezvoltare în apropiere de Paris unde îşi concentrează activitatea în domenii precum energie, transport şi mediu.

Grupul Renault anunţă în toamna că viitoarea companie pentru maşini electrice va avea sediul în Franţa, iar cea pentru motoare termice într-o altă ţară - entitatea pentru motoare termice include producţia de motoare şi cutii de viteze din Spania, Portugalia, Turcia, România şi America Latină.

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO