Auto

Renault face un pariu de 1 mld. euro: Dacia pregăteşte un model electric. Dacia electrică ar putea aduce la Mioveni afaceri suplimentare de peste 1 mld. euro având în vedere cererea tot mai mare pentru astfel de automobile, pe lângă cele 5 mld. euro pe care Renault deja le rulează în România

Viitoarea maşină electrică de la Dacia ar putea costa circa 15.000-20.000 de euro pentru a veni în concurenţă directă cu VW e-Up! Sau Skoda citigo e iV, care însă promit o autonomie de 270 km, faţă de circa 250 km în cazul modelului Renault K-ZE pe care va fi bazat viitorul model Dacia.

Viitoarea maşină electrică de la Dacia ar putea costa circa 15.000-20.000 de euro pentru a veni în concurenţă directă cu VW e-Up! Sau Skoda citigo e iV, care însă promit o autonomie de 270 km, faţă de circa 250 km în cazul modelului Renault K-ZE pe care va fi bazat viitorul model Dacia.

Autor: Bogdan Alecu

08.02.2020, 00:08 31787

Gama Dacia va include atât un model hibrid, cel mai probabil următorul SUV Duster face­lift, cât şi un model 100% elec­tric în gamă. Accelerarea pla­nurilor are loc în contextul în care începând cu anul viitor fiecare grup auto din Europa va tre­bui să se încadreze într-o medie de 95 de grame de dioxid de carbon per kilometru la nivel de flotă.

„Dacia va avea un model electric. Se va întâmpla. Dar nu pot spune când. Trebuie un automobil făcut cu ADN-ul Dacia, altfel nu are sens. Avem tehnologia, avem tot ce ne trebuie, decizia e luată, Dacia va avea acest automobil şi vom anunţa când va fi mo­mentul“, explică Hakim Boutehra, direc­to­rul general al Renault Com­mer­cial Rou­ma­nie şi di­rec­tor ge­neral al clus­terului pen­tru Europa de Sud-Est în ca­drul Renault, pentru Româ­nia, Bulgaria şi Republica Moldova.

Cel mai probabil scenariu pentru Dacia ar fi ca modelul Renault K-ZE lansat de francezi în China sub brandul propriu să fie adaptat pieţei europene. Acesta a fost prezentat în septembrie 2018 în cadrul Salo­nului Auto de la Paris pentru a fi lansat pe pie­ţele emergente, aceasta fiind şi ultima lan­sare importantă sub conducerea lui Carlos Ghosn înainte de a fi arestat de procurorii japonezi.

Cu o maşină de 20.000 de euro, şi un volum anual de 50.000 de unităţi, Dacia ar produce anual maşini electrice de un miliard de euro.

Într-un interviu acordat ZF, Christophe Dridi, directorul general al Automobile Dacia, declara că Dacia va avea în gamă hibride şi maşini electrice, iar întrebarea este când, nu dacă. Dacă în urmă cu 15 ani când Renault a lansat Logan modelele Dacia primeau moto­rizări „amortizate“, în prezent maşinile pro­duse sub brandul românesc sunt echipate cu cele mai noi propulsoare, inclusiv cu motorul de 1,33 litri dezvoltat de Renault alături de Mercedes-Benz, sau noul 1,0 TCe dezvoltat alături de Nissan.

Pentru a respecta limita de dioxid de carbon, Renault a lan­sat în acest an cea de-a cincea ge­ne­raţie a modelului de cla­să mică Clio în­tr-o ver­siu­ne hibri­dă, în timp ce noul Captur, SUV-ul mic al măr­cii, şi Megane, mo­de­lul compact, vor veni în ver­siuni plug-in hybrid - care pot fi alimentate cu energie electrică şi de la priză.

La nivelul pieţei auto locale, autoturismele „verzi“ (electrice şi hibride) au ajuns la nivelul anului trecut la  o cotă de circa 3%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO