Auto

Renault: Fără Rabla piaţa s-ar fi prăbuşit în decembrie

Renault: Fără Rabla piaţa s-ar fi prăbuşit în decembrie

Autor: Bogdan Alecu

08.12.2010, 23:48 29

Mihai Bordeanu, director de marketing pentru mărcile Dacia şiRenault, se aşteaptă la o creştere a vânzărilor în luna decembrie,pe fondul continuării programului "Rabla". În lipsa acestuia însăvânzările ar fi ajuns la numai 3.500 de maşini, adică o scădere cu70% faţă de perioada similară a anului trecut.

"Decembrie pare să fie peste estimările iniţiale deoareceprogramul Rabla a fost prelungit. Altfel, în decembrie am fi văzutun nou record negativ, undeva la nivelul din ianuarie-februarie", asubliniat Bordeanu, 35 de ani. Pe de altă parte, unul dindezavantajele prelungirii valabilităţii voucherelor reprezintăfaptul că în piaţă preţul tichetelor a urcat chiar şi la peste2.000 de lei, după ce înainte de data de 18 noiembrie, atunci cândar fi trebuit să fie ultima săptămână a programului, preţulacestoră scăzuse la mai puţin de 500 de lei.

"Acum pe final de an voucherele sunt tot mai greu de găsit, iarpreţurile acestora au crescut chiar şi la 500-600 de euro, adică laacelaşi nivel ca în primăvară, la începutul programului", a spusMihai Bordeanu.

În ceea ce priveşte rezultatul Renault, marca franceză vaîncheia anul cu vânzări de peste 9.000 de autoturisme, în scăderecu 11% faţă de anul trecut, valoare aferentă unei cote de piaţă deaproximativ 8%, potrivit oficialilor companiei.

"Dacă vom fi numărul unu în topul mărcilor de import, rămâne devăzut deoarece diferenţele sunt de ordinul sutelor de maşini întrebrandurile din top. Acum ne concentrăm pe imagine şi vom pregăti şilansarea maşinilor electrice", a spus Bordeanu.

La nivelul primelor zece luni ale acestui an, cea mai binevândută marcă de import era Volkswagen, cu peste 7.200 deautoturisme vândute, urmată de Renault cu 7.100 de unităţi şi Skodacu circa 6.800, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şiImportatorilor de Automobile (APIA).

Începând de anul viitor, Renault se va reorienta în ceea cepriveşte strategia discounturilor, potrivit directorului demarketing, în condiţiile în care în prezent cam toate mărcile autoîşi promovează maşinile aproape exclusiv prin intermediulpreţului.

"Discounturile nu vor dispărea niciodată, dar ceea ce vadispărea cel puţin din oferta Renault este discountul«strigat»".

Una este reducerea pe care o primeşti în showroom, într-odiscuţie particulară cu consultantul de vânzări, alta este cea careeste afişată pe parbrizele maşinilor sau pe showroomuri. Noi amîncercat să le evităm şi nu le recomandăm deoarece afecteazăimaginea, noi vindem maşini nu discounturi." Pentru anul viitorMihai Bordeanu, care a intrat în acest an în echipa comercială aRenault, vede o creştere uşoară faţă de 2010, care va fi mai"vizibilă" în a doua jumătate a anului, atunci când şitransportatorii de pe piaţa locală văd o creştere a consumului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO