Auto

Renault îşi restrânge operaţiunile din Marea Britanie

Renault îşi restrânge operaţiunile din Marea Britanie

Autor: Paul Comşa

20.12.2011, 16:49 268

Producătorul auto francez Renault nu va mai comercializa cinci modele de pe piaţa britanică şi va reduce cu o treime numărul de dealeri autorizaţi din cauza scăderii vânzărilor şi a deprecierii lirei sterline în raport cu euro. Golul ar putea fi umplut de constructorul auto japonez Honda, ai cărui reprezentanţi anticipează o dublare a producţiei în anul următor şi care au anunţat că vor crea 500 de noi locuri de muncă, scrie The Telegraph.

De la 1 februarie, al doilea producător auto din Franţa, va opri comercializarea în Marea Britanie a modelelor Kangoo compact, Modus, Wind, Laguna şi Espace.

"Decizia vine ca o consecinţă a crizei economice. Deprecierea lirei în raport cu euro reprezintă doar o parte din dificultăţile cu care ne confruntăm în Marea Britanie", a afirmat reprezentantul companiei franceze Caroline De Gezelle, citată de agenţia Thomson Reuters.

Modelele Wind şi Modus nu se comercializează în România, iar celelalte, Kangoo (versiunea Pentru persoane), Laguna şi Espace reprezintă mai puţin de 3% din vânzările din România.

Numărul de autovehicule vândute în Marea Britanie de constructorul francez a scăzut cu 23% în acest an comparativ cu anul trecut în condiţiile în care peste 80% din venituri au provenit din vânzarea modelelor Clio, Megane şi Scenic şi a automobilelor utilitare.

La nivel mondial, cele mai bine vândute modele ale Renault sunt cele mici, precum Clio, Twingo şi Megane, iar în România modelele Fluence şi Symbol, sedanul de clasă mică pe platformă Clio.

Analiştii de la Euler Hermes apreciază că piaţa auto britanică se află cu 20-50% sub nivelul înregistrat înainte de criza financiară din 2008 şi anticipează o contracţie cu aproximativ 3% anul viitor.

Pe de altă parte, constructorii auto francezi au continuat să beneficieze de importante subvenţii acordate de către stat, dar nivelul profitabilităţii companiilor franceze este în continuare foarte scăzut - la 2,2%, o treime din nivelul înregistrat de sectorul auto german.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO