Auto

Renault: "Rabla" a început foarte încet în acest an

Renault: "Rabla" a început foarte încet în acest an

Autor: Bogdan Alecu

17.05.2011, 23:48 446

Spre deosebire de anul trecut,atunci când demararea programului "Rabla" a determinat în primalună a acestuia o dublare a vânzărilor faţă de luna anterioară,anul acesta programul a avut un start mai lent, în condiţiile încare fiecare deţinător de voucher încearcă să obţină un preţ câtmai mare pentru acesta.

"Vânzările prin programul «Rabla»au demarat dificil anul acesta, mult mai slab decât ne aşteptaminiţial, oamenii încă aşteaptă ieftinirea tichetelor. Situaţia estemult diferită faţă de anul trecut, când exista un entuziasm înpiaţă. Acum lucrurile sunt mult mai calme. Pe de altă parte, încontinuare performează segmentul de persoane juridice", a spus DoraPasăre, brand manager al Renault.

În aceste condiţii, dealeriiRenault s-au orientat mai mult către vânzările de flote cătrepersoane juridice, acestea având avantajul unor vânzări de volum,dar şi generarea unor venituri suplimentare din service, maşinile"de firmă", fie ele utilitare sau autoturisme, parcurgând un numărmai ridicat de kilometri anual decât unele deţinute de persoaneprivate. Astfel creşte şi numărul reviziilor efectuate într-unan.

"Din punctul de vedere aldealerilor, este mai bine să vândă flote datorită serviciilorpost-vânzare incluse în pachet, astfel încât există o cifră deafaceri asigurată pentru dealerul respectiv, mai ales că sesemnează un contract în care se specifică şi serviciileasigurate."

Din vânzările Renault în primelepatru luni ale acestui an, aproximativ 25% au reprezentat vânzărilede vehicule comerciale, conform statisticilor jucătorilor din piaţaauto. Din acest segment, în intervalul ianuarie-aprilieconstructorul francez deţine o cotă de piaţă de 20 de procente,potrivit declaraţiilor oficialilor mărcii.

Cota de piaţă a Renault a urcat înprimele patru luni la 7,8%, faţă de 7,1% în aceeaşi perioadă aanului trecut. Marca franceză a înregistrat o scădere a vânzărilorde 7% în primele patru luni, la aproape 2.100 de autovehicule, încondiţiile unei pieţe care s-a micşorat cu 15%, în timp ce înaprilie Renault a avansat cu 1%, la aproape 820 de autovehicule. Înceea ce priveşte vânzările de vehicule utilitare, Renault este peprimul loc în primele patru luni cu o cotă de piaţă de peste20%.

"Vânzările către persoane juridicevor ajunge anul acesta la peste jumătate din totalul vânzărilorRenault dacă se menţine trendul din primele patru luni. Pe de altăparte, este posibil ca mixul să se schimbe în a doua jumătate aanului, dacă va recupera piaţa persoanelor fizice", a subliniatDora Pasăre.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO